رویداد های اخیر

وزارت خارجه: حضور و فعالیت‌های علنی طالبان در پاکستان نقض حاکمیت ملی افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: جدی ۵, ۱۳۹۹)

وزارت امور خارجه کشور گفته است که حضور علنی و فعالیت‌های طالبان در پاکستان حاکمیت ملی افغانستان را آشکارا نقض می‌کند.

این در حالی است که تصاویری از ملا عبدالغنی برادر معاون گروه طالبان در رسانه های اجتماعی دست به دست میشود که او از جنگجویان طالبان دیدار میکند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که این تصاویر از موجودیت همه رهبران طالبان در پاکستان پرده برمی‌دارند و “بر ادامه فعالیت‌های‌شان در قلمرو پاکستان اذعان می‌کنند. با کمال تأسف و نگرانی، بعضی از رهبران طالبان در ویدیوهای نشرشده در حال بازدید از اردوگاه‌های آموزشی نیز دیده می‌شوند.”

حکومت این امر را نقض آشکارای حاکمیت ملی افغانستان توصیف کرده است.

وزارت امور خارجه در اعلامیه ای گفته است که این امر باعث تدوام بحران و بی‌ثباتی در منطقه شده و تامین صلح پایدار در افغانستان را با چالش جدی مواجه می‌کند.

این وزارت گفته است: “ما از حکومت پاکستان مصرانه می‌طلبیم تا نگذارند قلمرو پاکستان از جانب شورشیان و عناصری که بر ادامهٔ جنگ و خونریزی تاکید دارند، مورد استفاده قرار گیرد.”

بر اساس اعلامیه: “حکومت افغانستان بسته‌شدن پناهگاه‌های شورشیان و تروریستان و قطع فعالیت‌های آنان را در حل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان و تامین صلح و ثبات منطقه‌یی امری حیاتی می‌داند و یک‌بار دیگر بر تداوم همکاری‌های صادقانه و مبارزه واقعی علیه تروریزم و تهدیدات مشترک تاکید می‌کند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل