اخبار ساحوی

وزارت خارجه ناروی از افزایش پناهنده شدن افغانها به این کشور هشدار میدهد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه ناروی می گوید :بیشترین پناهجویان افغان دوباره به افغانستان فرستاده میشوند.

 معین وزارت خارجه این کشور فرار جوانان را بزرگترین ضربه به اینده افغانستان میداند و خواستار متوقف شدن این روند است. از سویی هم معین وزارت عدلیه این کشور میگوید تمامی مرزهای ناروی بروی پناه جویان مسدود بوده، و تا زمانیکه یک منطقه افغانستان هم مصوون باشد 90 درصد درخواست پناهند گی افغانها رد می شود.

افغان ها دیگر جایی در ناروی نخواهند داشت هشدار تازه ناروی به پناهجویان افغان.

معین وزارت خارجه این کشور فرار افغانها به ویژه جوانان را ضربه محکم به اینده افغانستان میداند و تاکید دارد بیشتر پناهجویان افغان در راه های پر خطر پناهجویی جان باخته و این روند باید متوقف شود.

تورا هاترم معین وزارت خارجه ناوری” مهاجرت افغانها به اروپا ناروی را هم متاثر ساخته ما شدیدا نگران هستیم بیشترین پناهجویان افغان معیار را پوره نکرده و دوباره اخراج میشوند.”

ناوری مرز اش را با روسیه برای جلوگیری از ورورد پناهجویان بسته و کسانی که از این مرز وارد این کشور شوند بدون قید و شرط بیرون کشیده میشوند. معین وزارت عدلیه ناروی میگوید: بهانه بدتر شدن اوضاع امنیتی از سوی افغانها پذیرفته نمی شود و به هیچ وجه به افغانها پناهنده گی داده نمی شود.

یوران کلمیر معین وزارت عدلیه گفت “پیام ما به افغانها این است که به ناوری نروند 90 درصد افغانها دوباره از  این کشور بیرون شده و دوباره به افغانستان برگردانده میشوند و  درخواست پناهنده گی شان قبول نمی شود.”

ورود کودکان خورد سال افغان از دیگر نگرانی ناوری است. تاکید دارد که به کودکان نیز پناهندگی دایمی داده نمی شود. بر اساس امار ها تنها در هشت ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک صد هزار افغان وارد اروپا شده اند.

 

گزارش از فواد ناصری

 

Trending

خروج از نسخه موبایل