رویداد های اخیر

وزارت خارجه پاکستان سرپرست سفارت افغانستان را بخاطر حمله در ایالت خیبر پختونخواه احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۲, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه پاکستان سرپرست سفارت افغانستان در اسلام آباد را بخاطر حمله بر منطقه دیره اسماعیل خان در ایالت خیبر پختونخواه احضار کرده است. در اعلامیه این وزارت از امارت اسلامی خواسته شده است تا در مورد این حمله به گونه کامل تحقیق کند و علیه عاملان آن اقدامات فوری را به اجرا بگذارد.

وزارت خارجه پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است؛ اعتراض شدید اسلام آباد را در مورد حمله اخیر به سرپرست سفارت افغانستان ابلاغ کرده و این خواست‌ها را مطرح کرده است.

بخش از اعلامیه وزارت خارجه حکومت موقت پاکستان آمده است:« بازداشت و تسلیم عاملان حمله و رهبری تحریک طالبان پاکستان در افغانستان به دولت پاکستان، اتخاذ تمام اقدامات لازم برای عدم استفاده تروریستی از خاک افغانستان علیه پاکستان، ما باید با تمام توان جمعی خود قاطعانه عمل کنیم تا این تهدید را شکست دهیم و پاکستان به نوبه خود بر تعهد خود برای مبارزه با تروریزم متعهد است.»

سخنگوی امارت اسلامی اما در گفتگو با تلویزیون ملی گفته است؛ حمله روزسه‌ شنبه پاکستان به افغانستان هیچ ربطی ندارد و این ادعا را بی‌بنیاد خوانده است.

ذبیح الله مجاهد گفته است اگر اطلاعاتی از سوی پاکستان با افغانستان در میان گذاشته شود، دولت سرپرست این رویداد را بررسی خواهد کرد.

آقای مجاهد اما تأکید کرده است؛ نیروهای پاکستانی باید از وقوع چنین رویداد هایی در داخل پاکستان جلوگیری کنند.

درهمین حال، شماری از آگاهان در حوزه نظامی می‌گویند؛ پاکستان نباید بار بی‌کفایتی هایش را بردوش افغانستان بیاندازد.

بر بنیاد گزارش ها؛ در نتیجه حمله روزگذشته (۲۱قوس) در دیره اسماعیل خان ایالت خیبرپختونخوا پاکستان، دست کم ۲۳ سرباز پاکستانی کشته و ۳۴ تن دیگر زخمی شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل