رویداد های اخیر

وزارت خارجه چین: تمام کمک‎‌های وعده داده شده از سوی چین به افغانستان تحویل داده می‌‌شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روزچهارشنبه (۱۵سرطان) در رابطه با زلزله افغانستان و کمک‎‌‌های چین به مردم زلزله‎ زده این کشور توضیحاتی را ارائه کرد و گفت که فردا (پنج شنبه ۱۶سرطان)، تمام کمک‎‌های وعده داده شده از سوی چین به افغانستان تحویل داده خواهد شد.

او گفت: “اقوام جویای حال یکدیگرند و همسایگان جویای سلامتی یکدیگر!” دولت و مردم چین به عنوان دوست نزدیک افغانستان، همواره نگران امنیت مردم مناطق زلزله زده افغانستان هستند و فورا به این حادثه واکنش نشان داده‌اند.

چین فورا کمک‌های بشردوستانه نقدی و مادی به ارزش ۵۴ میلیون یوان را از طریق کانال‌های مختلف از جمله دولت مرکزی و دولت‌های محلی، جامعه صلیب سرخ چین، شرکت‌های چینی در افغانستان و سازمان‌های غیردولتی به مردم این کشور ارائه کرد.

این سخنگو افزود:” به منظور اطمینان از تحویل به موقع مواد مربوطه به آسیب دیدگان، چین با سرعتی باورنکردنی و در کمتر از دو هفته، شش طیاره ترابری Y-20 و چهار پرواز چارتر تجاری برای انتقال کمک‌های بیشتر به افغانستان اعزام کرد. چین یکی از کشورهایی است که واقعی ترین، سریع ترین و بیشترین کمک‌ها به افغانستان اهدا کرده است.

به گفته وی:” فردا آخرین طیاره حامل کمک‌های دولت چین به افغانستان به ااین کشور اعزام می شود و به این ترتیب تمام کمک‌های وعده داده شده از سوی چین به افغانستان تحویل خواهد شد.”

وی همچنان افزوده است که در گام بعدی، دولت و مردم چین به ارائه کمک در حد ظرفیت خود برای بازسازی افغانستان پس از فاجعه و پیشگیری و کاهش بلایا ادامه خواهد داد و از افغانستان برای دستیابی توسعه پایدار در سریعترین زمان ممکن حمایت خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل