خبرهای تازه

وزارت داخله از ناتو میخواهد تا برای نابودی مراکز تولید مواد مخدر با این وزارت هماهنگ باشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از آنکه عملیات هوایی برای نابود سازی مراکز تولید مواد مخدر در افغانستان آغاز شد، حال وزارت داخله افغانستان از ماموریت حمایت قاطع می خواهد که در این عملیات ها برای دستیابی به مراکز اساسی با این وزارت هماهنگی داشته باشند.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله گفت: “ما طبعاٌ تقاضا این عملیات ها را داریم و خواهش ما این است که در هماهنگی با معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله صورت بگیرد. بعضی معلومات در اختیار ما است که می تواند در اجرای این عملیات ها مهم تمام شود.”

برای نخستین بار نیروهای خارجی مستقر در کشور دیروز عملیات های هوایی را برای محو مراکز تولید مواد مخدر در جنوب افغانستان آغاز کردند.

در عین حال، وزارت مبارزه با مواد مخدر راهکار تازه امریکا برای مبارزه با این پدیده را استقبال کرد، اما تاکید ورزید که نظامیان خارجی در عملیات هایشان جلو ترافیک مواد مخدر از مرز های افغانستان را جدی بگیرد.

 از رهگذر تولید مواد مخدر افغانستان، تنها طالبان سالانه ۲۰۰ میلیون دالر امریکایی عاید دارند و از این درآمد گفته می شود خودشان را در جنگ تمویل می کنند.

نیروهای حمایت قاطع در افغانستان اعلام کرده‌ اند که عملیات‌ های مشترک نیروهای خارجی و افغان برای نابودی منابع عایداتی طالبان در جنوب افغانستان در فصل سرما نیز ادامه خواهد داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل