رویداد های اخیر

وزارت داخله به ادعای نقض حریم خصوصی افراد با نصب کمره ها پاسخ داد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۰, ۱۴۰۲)

وزارت امور داخله ادعای یک مقام سازمان عفو بین‌الملل را رد کرده است که گویا نصب ۶۲ هزار کمره امنیتی از سوی امارت اسلامی در کابل و سایر اماکن حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند.

مت محمودی، محقق و مشاور عفو بین‌الملل در زمینه هوش مصنوعی و حقوق بشر در بیانیه‌ای روز پنجشنبه گفت که نصب کمره ها از سوی امارت اسلامی حقوق اساسی مردم مخصوصاً زنان در اماکن عمومی را نقض می‌کند. وی افزود که این اقدام همچنان حقوق آزادی تجمع و بیان را از بین می‌برد.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله روز جمعه ضمن رد این اظهارات تاکید کرد که نصب کمره های امنیتی یک ضرورت امنیتی است که نه تنها در افغانستان بلکه در سایر کشورها یک امر معمول است.

او در صفحه ایکس (تویتر سابق) گفت: «زمانیکه امریکا و ناتو در تمام زون های کشور به شمول کابل فعالیت های کشفی را برای رسیدن به اهداف خود و معلومات استخباراتی انجام می‌دادند، چرا صدای نقض حقوق بشر و مدافعان حریم خصوصی بلند نشد؟»

آقای قانع تاکید کرد که امارت اسلامی به اصول شرعی متعهد است و شریعت اجازه نمی‌دهد که حریم خصوصی افراد مورد تهدید قرار گیرد.

او گفت که کمره های امنیتی با مشورت مردم نصب شده و وزارت داخله کدام مکان خاصی را برای نصب مشخص نکرده است. وی افزود کنترول خانه های کمره ها نیز مصئون است و کسی حق دسترسی به آن را ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل