تجارت

«وزارت داخله ده میلیارد افغانی از شرکت های ساختمانی بدهکار است»

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نماینده اتحادیه شرکت های ساختمانی مدعی است که وزارت داخله نزدیک به ده میلیارد افغانی از آنان بدهکار است اما حاضر نیست پول آنان را بپردازد.

بگفته وی، شرکت های ساختمانی پروژه های مختلف را در ولایت های هلمند، کندز، کابل و بغلان عملی کرده اند و درجریان عملی کردن این پروژه ها یک تعداد همکاران شان نیز از سوی مخالفان مسلح دولت کشته شده اند.

داوود طوطا خیل، رییس اتحادیه شرکت های ساختمانی افغانستان نوین گفت: “ما به تمام نهاد ها شکایت کرده ایم مگر صدای ما را نشنیدند از رهبری حکومت وحدت ملی می خواهیم که مشکل ما را حل کنند درغیر آن راهپیمایی خواهیم کرد.”

اتاق تجارت وصنایع نیز می گوید حکومت وحدت ملی باید سرمایه گذاران داخلی را حمایت کند تا زمینه کار برای مردم فراهم شود.

به گفته مسئولان این اتاق برخی اعضای شورای ملی در پروژه های دولتی و خصوصی سهم می خواهند وقتی برای شان داده نشد در برابر سرمایه گذاران موانع ایجاد می کنند.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع می گوید: “برخی اعضای شورای ملی و در حکومت نیز برخی حلقات وجود دارند که در برابر سرمایه گذاران مشکل ایجاد می کنند حکومت نمی خواهد از سرمایه گذاران حمایت کند.”

گفته می شود وزارت داخله از نزدیک به دو صد شرکت خصوصی بدهکار است اما اینکه چرا تادیه پول آنان متوقف شده است موفق به تماس با مقام های مسوول دراین وزارت نشدیم.

Trending

خروج از نسخه موبایل