خبرهای تازه

وزارت دفاع از راه اندازی عملیات گسترده برای سرکوب داعشیان در شمال کشور خبر داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی از راه اندازی عملیات گسترده برای سرکوب داعشیان در شمال کشور خبر داد و گفت که همانند ضرباتی که به این گروه در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار وارد شده، در شمال کشور نیز به شدت سرکوب خواهند شد.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: “پلان داریم که در ولایت جوزجان، فاریاب و مناطق دیگر که این هراس افگنان خارجی فعالیت می کنند، عملیات راه اندازی کنیم.”

مقام های محلی این ولایت می گویند که جنگجویان فرانسوی، ترکمنستانی، تاجکستانی، چیچینی و الجزایری وابسته به داعش در ولسوالی درزآب و قوشتپه مسوولیت آموزش دهی افراد زیر دسته شان را دارند.

آنان تاکید کردند که حضور این گروه سبب شده است که مکتب ها بسته بماند و  جاده عمومی شبرغان با ولسوالی های درزآب و قوش تپه به روی رفت آمد مسدود شوند.

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان بیان کرد: “اتباع خارجی داعش که در ولسوالی قوش تپه و درزآب قرار دارند تعداد شان بالاتر از ۴۰ نفر است.”

در این میان چگونگی جابجایی جنگجویان خارجی این گروه  پرسش برانگیز دانسته می شود.

باورها به این هستند که موجودیت منابع زیر زمینی این ولایت سبب شده که این گروه حضورش را بیشتر کند.

غفور جاوید، آگاه سیاسی اضافه نمود: “از دوسال به این سوء وقتی شمال ناامن شد، برای گروه های هراس افگن شانس بوجود آمد تا در آنجا نا امنی را ایجاد کنند.”

فعالیت های داعش در جوزجان شمار زیادی از باشنده گان ولسوالی های درزآب و قوش تپه را با مشکلات زیاد روبرو ساخته است و ده ها خانواده از خانه هایشان بیجا کرده است.

این در حالی است که پیش از این گزارش های وجود داشت که گروه داعش در جوزجان پایگاه های آموزشی را ساخته و صدها کودک را تحت آموزش دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل