اخبار ساحوی

وزارت دفاع: سال 1392 خونین ترین سال برای افغانستان بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسوولان در وزارت دفاع ملی کشور سال 1392 را خونین ترین سال برای افغانستان عنوان کرد، اما دست آورد های سربازان اردوی ملی را تقدیر و قابل ستایش خواند.

به گفته سخنگوی این وزارت جنگجویان طالب با حمایت سازمان جاسوسی کشور های همسایه تلاش کردند، تا در بیشتر بخش های افغانستان تسلط یابند. اما در این سال هزاران شورشی این گروه کشته شدند و در تطبیق برنامه های شان ناکام ماندند.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت:” ما صد ها پایگاه را از نزد خارجی ها تحویل گرفتیم، بیش از یکصدو سی پایگاه را تنها در ولایت هلمند تسلیم شدیم که این قرار گاه ها در مناطق بسیار کلیدی است. لذا بخاطر تامین امنیت، بخاطر گسترده گی عملیات ها و بخاطر اینکه تمام مسوولیت را ما بدوش گرفتیم تلفات ما هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است”.

آقای عظیمی همچمنان از کشته شدن نزدیک به 12 صد سرباز ارتش در این سال سخن زد و 85 درصد تلفات وارد شده به سربازان ارتش را ناشی از ماین های کنار جاده گفت.

این وزارت بدست آوردن حمایت 93 درصد مردم، اجرای مستقلانه 97 درصد عملیات های زمینی و محار برنامه های دهشت افگنی طالبان مسلح را از دستاورد های درشت سال گذشته میداند.

به گفته آقای عظیمی آنان توانستند شاهراه ها و راه های مواصلاتی درجه یک و درجه دو را باز و همچنان بعضی از واحد های اداری را به کنترول خود در آوردند.

وزارت دفاع ملی همچنان از طرح ریزی عملیات فتح برای سرکوب شورشیان و تامین ثبات از آغازین روز های سال جاری خبرمی دهد.

در همین حال رییس اوپراسیون وزارت دفاع ملی برگزاری انتخابات شفاف را تنها گزینه ای برای تامین ثبات در کشور عنوان میکند و در ضمن ابراز امیدواری میکند که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم نرود.

افضل امان رییس اوپراسیون وزارت دفاع ملی با آنکه از آمادگی ها برای تامین امنیت انتخابات احتمالی دور دوم سخن زند اما آرزو برد که انتخابات به دور دوم کشانده نشود.

وی گفت:” امیدوار استیم که انتخابات به دور دوم نرود و مردم افغانستان کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب بکنند و اگر احتمالاً باز هم این پروسه به مرحله دوم برود ما تدابیر برای برگزاری انتخابات دور دوم را هم اتخاذ کرده ایم”.

مسوولان امنیتی وزارت امور داخله از تدابیر امنیتی انتخابات در حالی سخن میزنند که در عین روز دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در شهر کابل مورد حمله انتحاری مخالفان مسلح دولت قرار گرفت و پس از آن درگیری میان پولیس و مهاجمان به ساعت ها طول کشید.

به گفته حشمت الله استانکزی سخنگوی پولیس کابل در این رویداد ۵ حمله کننده انتحاری کشته شدند و در جریان درگیری دو سرباز پولیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل