اخبار ساحوی

وزارت دفاع: طالبان در بالامرغاب بادغیس تلفات سنگین دادند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی از کشته شدن ۳۵ طالب مسلح و زخم برداشتن ۲۲ تن دیگر آنان در حملات هوایی، ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس خبر می‌دهد.

 زمری فیضی، رئیس ارکان قول اردوی ۲۰۷ ظفر می‌گوید که این عملیات‌ها تا نابودی کامل هراس افگنان دراین ولسوالی ادامه می‌یابد.

آقای فیضی می‌گوید: “در عملیات شب  هنگام نیرو امنیتی افغان و نیرو ها هوایی در نتیجه عملیات ۵۷ تن کشته و زحمی شده اند.”

اما گروه طالبان تاکنون در مورد تلفات شان در این رویداد به رسانه ها چیزی نگفته اند.

در همین حال،  فعالان مدنی بادغیس حکومت را به کم توجهی به این ولایت متهم کرده هشدار می‌دهند؛ اگر به ولسوالی بالامرغاب  توجه جدی صورت نگیرد ولایت‌های بادغیس، غور و فاریاب نیز به دست طالبان سقوط خواهند کرد.

همچنان، این فعالان مدنی به این باور اند که نبرد میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان بخاطر دست یابی به مناطق راهبردی زندگی را برای  باشندگان این ولسوالی‌ها دشوار ساخته است.

صادق الله کاکر، عضو جامعه مدنی بادغیس اظهار می‌دارد: “مردم مواد خوراکی ندارند و تعدادی زیادی شان مهاجر شده اند وضعیت زندگی شان خیلی خراب است.”

با این حال، یک عضو پیشین مجلس نمایندگان از بادغیس هشدار می‌دهد که  حکومت باید هر چه زودتر برای پاک سازی این ولسوالی دست به کار شود.

موسی نعمتی جناب، نماینده پیشین مردم بادغیس در شورای ملی می‌گوید: “سه روز است که طیاره هستند حملات می کنند در جا های که هیچ طالب نیست حکومت باید  بخاطر حفظ این ولسوالی نیرو های سابق را از این ولسوالی بیرون کند نیرو های تازه را وارد کنند.”

ولسوالی بالامرغاب در بادغیس از روز چهار شنبه بدینسو شاهد نبردها و درگیرهای شدید میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان بوده است. همزمان با گسترش جنگ در ولسوالی بالامرغاب در گیری ها در ولسوالی آبکمری این ولایت نیز افزایش یافته است.

بالا مرغاب از ولسوالی‌های راهبری در غرب افغانستان است این ولسوالی ولایت‌های شمالی و غربی افغانستان را باهم وصل کرده و مسیر اصلی شمال به ولایت‌های غربی و جنوبی افغانستان گفته میشود.  پیش از این‌هم، این ولسوالی که با کشور همسایه ترکمنستان مرز مشترک دارد، شاهد نبرد و درگیری‌های شدید بوده است.

گزارش‌گر: فواد احمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل