اخبار ساحوی

وزارت دفاع ملی: تا دو ماه دیگرنقش رزمی نیروهای ائتلاف بین المللی را در میدان جنگ خاتمه میدهیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسوولان وزارت دفاع ملی میگویند: با پایان روند انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان، پس از دو ماه آینده تمام برنامه ریزی و رهبری عملیات های رزمی در برابر طالبان از سوی نیروهای ارتش ملی انجام خواهد شد و نقش عملیاتی نیروهای بین المللی در افغانستان به پایان خواهد رسید.

به گفته مسوولان در این وزارت: در حال حاضر نیروهای ارتش ملی توان برنامه ریزی و رهبری عملیات های نظامی زمینی را دارند.

همزمان با این جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت:” طالبان و حامیان بیرونی آنان هیچگاه موفق به را اندازی عملیات جبهه یی در برابر نیروهای افغان نخواهند شد”.

وی همچنان بیان داشت که “با همه تبلیغات دشمن به استثنای مناطق مرزی به همین اندازه توانایی در دشمن وجود ندارد که بالای سه ولسوالی همزمان حمله نماید”.

با آنکه هنوزهم نیروهای امنیتی افغان در انجام عملیات های رزمی به حمایت نیروهای هوایی و استخباراتی ناتو نیاز دارند، اما وزارت دفاع ملی میگوید: طالبان توان نبرد جبهه یی را در برابر نیروهای افغان ندارند.

گفته میشود که درجریان این هفته، طالبان مسلح از آغاز عملیات جبهه یی در برابر نیرو های افغان خبر دادند؛ عملیاتی که به باور وزارت دفاع ملی، در پس آن دست های استخبارات کشورهای همسایه نیز است.

این اظهارات همزمان با آغاز عملیات بهاری طالبان در ولایت های کنر، بدخشان، فاریاب و نورستان ابراز میشود، اما سخنگوی وزارت دفاع با تاکید بر این مسأله گفت:” با وجودیکه طالبان حمایت نظامی استخبارات کشور همسایه را نیز با خود داشتند در همه ی حمله های گروهی ناکام شدند”.

Trending

خروج از نسخه موبایل