خبرهای تازه

وزارت دفاع: ناتو می خواهد بالای گروه های هراس افگن در افغانستان فشار بیشتر وارد کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع کشور می گوید که افزایش نظامیان ناتو در افغانستان در پیروزی نیروهای دولتی در پیکار با هراس افگنی موثر است.

افغانستان محور گفتگو در نشست وزیران دفاع ناتو به میزبای بروکسل در این دو روز پسین بود. دبیر کل ناتو گفته است که این سازمان خواهد نظامیان اش را در افغانستان افزایش دهد و گستره فعالیت اش را وسعت بخشد آنچه که به باور ارتش، در پیکار نظامیان در برابر هراس افگنان موثر خواهد بود.

 افضل امان، معاون وزارت دفاع گفت: “نیروهای بین المللی بیشترین تمرکز شان برای ارتقای ظرفیت ها است و ما موثریت ان را در پیروزی نیروهای ارتش اثر گذار می دانیم.”

ناتو ماموریت پشتیبانی و آموزش دهی نیروهای دولتی را در افغانستان دارد اما ارتش می خواهد که این سازمان فشار بر گروه های هراس افگن را بیشتر سازد تا فشار ها زمینه ساز پایان منازعه افغانستان شود.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی بیان داشت:” ناتو بر هراس افگنان فشار وارد کنند و ارتش را تجهیز کنند تا جنگ به پایان برسد.”

اما پیام ناتو برای کشور های پشتیبان از گروه های تندرو چه است؟

صدیق صدیقی، رییس مرکز رسانه های حکومت به این باور است: “پیام ناتو واضیح است کسانی که از دشمنان مردم افغانستان حمایت می کنند بدانند که افغانستان تنها نیست ما امیدواریم که کشور های منطقه از گروه های هراس افگن حمایت نکنند.”

ناتو هم اکنون بیش از ۱۳ هزار سرباز در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان دارد و قرار است سقف سربازان اش را در افغانستان به بالاتر از ۱۶هزار برساند.

Trending

خروج از نسخه موبایل