خبرهای تازه

وزارت دفاع: پرونده قیصاری در دادستانی کل مورد «بررسی» قرار دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی می گوید پرونده نظام الدین قیصاری یکی از فرماندهان محلی حزب جنبش در دادستانی کل مورد «بررسی» قرار دارد.

سه روز از زمانی می گذرد که قیصاری را نظامیان در بند کرده از فاریاب به کابل آوردند. از همان روز نخست قول اردوی 209 شاهین گفته بود که قیصاری مسوولان حکومتی را دریک نشست تهدید به مرگ کرده از آن رو وی را برای معرفی به نهاد های عدلی قضایی به کابل آورده اند. دادستانی کل در این مورد چیزی نمی گوید:

محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امورداخله گفت: “شورای نظامی که در ولایت فاریاب اتهامات که به او نسبت داده شده است او را توسط قوای نظامی فعلا قضیه وی در سارنوالی رویش تجسس می شود.”

رییس جمهور هم به تعقیب دربند کشیدن آقای قیصاری از پشت تربیون حکومت می گوید که هیچ نوع زورگوی را نمی پذیرد و در تازه ترین مورد سه فرد مسلح غیر مسوول را در بند کرده است.

آقای غنی بیان داشت:”چند زورگوی بود، سه زورگوی را در این هفته به گفته این سرباز دست های آنان را بسته کرده به کابل آوردم.”

این اقدام حکومت ظاهرن خشم هوداران جنرال دوستم را بلند کرده است. آنان می گویند: باید معاون نخست رییس جمهور اجازه برگشت به کابل را دریابد و همچنان نظام الدین قیصاری را ازبند رها کنند.

عبدالله قرلق، معاون جنبش ملی مردم افغانستان اظهار داشت:”تظاهرات به شکل گسترده در اینجا واکثر ولایت های شمال و شمال شرق جریان دارد و خط قرمز شان رهای با عزت نظام الدین قیصاری و برگشت آقای جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری است.”

دو روز است که خبر کشته شدن قیصاری در قول اردوی 209 شاهین صفحات فیسبوک را به خودش اختصاص داده است اما نزدیکان قیصاری می گویند: وی زنده است و احتمالن در بند وزات دفاع ملی قرار دارد.موردیکه وزارت دفاع آنرا رد می کند.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل