اخبار ساحوی

وزارت دفاع: ۳۶ داعشی بشمول صدیق یار فرمانده این گروه در حمله اچین کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع افغانستان میگوید که، دیروز حوالی ساعت هفت بعد از ظهر نیروهای حمایت قاطع با هماهنگی نیرو های افغان عملیات هوایی را در مربوطات قریه مامند دره ساحه اسد خیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار راه اندازی کردند که در نتیجه یک مرکز مهم داعش، سه محل با بلنداژها وخندقهای عمیق تخریب، تعداد ۳۶ تن از افراد داعش به شمول صديق يار فرمانده داعش كشته شده و مقادیر زیادی سلاح ثقیله و خفیفه دشمن از بین برده شد.

تورنجنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی در رابطه به حمله هوایی حمایت قاطع در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار گفت: در این حمله به افراد ملکی هیچ آسیبی نرسیده و یکی از مراکز مهم داعش در ولایت ننگرهار که گروه داعش  از آن در حملات  تروریستی سایر نقاط ولایت ننگرهار استفاده مینمود، نابود گردید.

وی افزود که، این حمله با هماهنگی حکومت افغانستان صورت گرفته است و تلفات ملکی ندارد.

بگفته وی، این آخرین مرکز داعش نیز از بین برده شد.

آقای وزیری افزود، در این ساحه داعش تونل‌ها را با طول ٣٠٠ متر و عمق زياد حفر کرده بودند که از بین بردن اش با تجهیزات موجود در افغانستان ناممکن بود.

سید شاه حسین مرتضوی سخنگوی سرپرست دفتر ریاست جمهوری نیز گفت که این حمله با هماهنگی کامل حکومت وحدت ملی و نیروهای بین المللی صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا شب گذشته اعلام کرد که، در عملیاتی بر مواضع گروه داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

این حمله ساعت هفت و سی دقیقه شام روز گذشته در ولسوالی اچین ننگرهار، انجام شد.

به گفته پنتاگون، بمب جی بی ‌یو چهل و سه که به “مادر همه بمب‌ها” معروف است‌، برای هدف گرفتن غارها و تونل‌هایی استفاده شده است که شبه‌نظامیان داعش در آنها پنهان شده بودند.

هنوز از تلفات این بمباران گزارشی دقیق منتشر نشده است.

آمریکا می‌گوید این بمب، با نه متر طول و حدود یازده تن وزن، برای آن طراحی شده که منطقه وسیعی از اهداف دشمن را تخریب کند و اثر روانی وحشتناکی بر نیروهای دشمن بگذارد.

طراحی و توسعه جی ‌بی ‌یو چهل و سه از سال دو هزارو سه در جنگ عراق آغاز شد، اما این بمب تا به حال در میدان نبرد به کار نرفته بود. هر یک از این بمب ها حدود شانزده میلیون دالر هزینه دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل