رویداد های اخیر

وزارت زراعت افغانستان خواهان همکاری ایران در بخش ترمیم وسایل لابراتوری شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۳, ۱۴۰۲)

مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در دیدار با مقام‌های سازمان حفاظه نباتات ایران از آنها خواسته اند تا در بخش ترمیم وسایل و امکانات لابراتواری افغانستان همکاری نمایند.

بر بنیاد خبرنامه وزارت زراعت که روز پنجشنبه (۲ سنبله) منتشر شد، در این دیدار که در جریان سفر سرپرست این وزارت به ایران صورت گرفت، عتیق الله مسلم، رئیس حفاظه نباتات و میرویس خوگیانی، مشاور تخنیکی وزارت زراعت حضور داشتند.

مسئولان سازمان حفاظه نباتات ایران در بخش‌های فعال سازی لابراتوارها جهت کنترول امراض و آفات نباتی، ساخت کود عضوی، کنترول مشترک ملخ‌های صحرایی، معیاری سازی مراکز قرنطین استیشن، آنلاین سازی سرتفیکیت‌های قرنطینی، واردات و صادرات کود کیمیاوی و ادویه زراعتی، بلند بردن ظرفیت کارمندان و سایر بخش‌های تخنیکی تعهد همکاری سپردند.

آنان همچنان اطمینان دادند که برای تیم‌های تخنیکی وزارت زراعت افغانستان در بخش‌های متذکره دوره‌های کوتاه مدت و درازمدت آموزشی را فراهم می‌نمایند.

تیم تخنیکی وزارت زراعت افغانستان از ابراز آمادگی طرف مقابل استقبال کرده و اطمینان داد که در چارچوب قوانین و مقررات امارت اسلامی افغانستان آماده هرنوع تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاران آن کشور می‌باشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل