اخبار ساحوی

وزارت زراعت به کمک استرالیا کشت للم را افزایش میدهد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر زراعت به این منظور قرار داد کمک بیست و پنج میلیون دالری را با سفیر استرالیا امضا کرد. این پول در پنج ولایتی که در ان للم کشت می شود برای رشد زراعت هزینه می شود. وزیر زراعت از کشاورزان می خواهد تا نگران خشکسالی نباشند.

هدف قرارداد کمک بیست و پنج میلیون دالری استرالیا به وزارت زراعت رسیدگی به کشت للم در پنج ولایت است. بر اساس این قرارداد استرالیا در پنج سال آینده در ولایت های کابل، هرات، کندز، هلمند و بلخ بر حفاظت و رشد کشت للم کمک نقدی می کند. به باور وزیر زراعت با این کمک تاحد زیاد مشکلات کشاورزان حل می شود.

وزیر زراعت، آبیاری و مالداری اسد الله ضمیر میگوید: “وضعیت اقلیمی در حال تغییر است و قسمکه ما شاهد استیم امسال بارندگی نبود و به همین دلیل شاید ما در سال آینده با خشکسالی بیشتر روبه رو شویم.”

سفیر استرالیا در کابل بر ادامه کمک های کشورش به افغانستان تاکید می کند.

سفیر استرالیا در کابل اندرسن میگوید: “امروز ما بیست و پنج میلیون دالر کمک کردیم که بر پنچ سال آینده در نظر گرفته شده است. افغانستان یکی از کشورهای است که استرالیا می خواهد به ویژه در بخش زراعت همیش همرایش کمک کند.” بر اساس معلومات وزارت زراعت اکنون افغانستان حدود چهار میلیون هکتار زمین للم دارد.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل