تجارت

وزارت زراعت و اتاق تولیدات زراعت تفاهم نامه همکاری از بهر رشد زراعت امضا نمودند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲, ۱۴۰۲)

وزارت زراعت، مالداری و آب یاری و اتاق تولیدات زراعت و مالداری افغانستان تفاهم نامه همکاری را از بهر رشد زراعت و مالداری در کشور، به امضا رساندند.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید؛ به زودی افغانستان در بخش زراعت به خودکفایی خواهد رسید. عطاالله عمری می‌افزاید؛ افغانستان باید از یک کشور وارداتی به کشور صادراتی مبدل شود.

او در بخش دیگر سخنان‌اش از مدیریت آب‌های کشور نیز اطمینان می‌دهد.

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، مالداری و آبیاری می‌گوید که:«خدمات را ما انجام می‌دهیم و متیقن هم هستیم که انشالله به خودکفای می‌رسیم، ضروریات ما رفع می‌شوند و از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی مبدل می‌شویم.»

امضا کنندگان این تفاهم نامه خود را به عملی کردند آن متعهد می‌دانند. اما وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از تاجران می‌خواهد محصولات افغانستان باید به گونه درست بسته بندی شود و بعد به بازارهای جهانی فرستاده شود.

فضل الباری فضلی، معین وزارت زراعت، مالداری و آبیاری می‌گوید که:«این تفاهم نامه به منظور رشد زراعت در افغانستان امضا شد.»

خان محمد فروتن، رییس اتاق تولیدات زراعت و مالداری افغانستان می‌گوید که:«خواست تفاهم نامه ما همین است که فقد بخاطر خودکفای ما بتوانیم مواد ارتزاقی خود را خود ما تهیه نمایم و از مشکلات خلاص شویم.»

همزمان با این، نمایشگاه تولیدات داخلی نیز در مقر وزارت زراعت برگزار شد.

در این نمایشگاه در کنار مردان زنان تجارت پیشه نیز محصولات شان را به نمایش گذاشتند. آنان اما از امارت اسلامی می‌خواهند تا در راستای بازاریابی محصولات افغانستان در بازارهای بین‌المللی بیشتر تلاش ورزد.

غنچه گل کریمی، اشتراک کننده این نمایشگاه می‌گوید که:«خواست ما از دولت این است که بیشتر و بیشتر توجه به محصولات داخلی داشته باشد بخصوص در عرصه زراعت، در عرصه عسل، زعفران و مواد که برای افغانستان یک نتیجه عالی داشته باشد.»

بر بنیاد امار که وزارت زراعت و مالداری در این نشست ارایه کرده است دست کم هشتاد درصد مردم افغانستان سرگرم زراعت و مالداری اند. با این حال آگاهان می‌گویند؛ با مدیریت آب‌های افغانستان و پشتیانی از زراعت و ایجاد سهولت‌ها برای دهاقین افغانستان به سمت خودکفایی گام خواهد گذاشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل