اخبار ویژه

وزارت صحت از احتمال موج دوم کرونا هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۶, ۱۳۹۹)

وزارت صحت عامه از آمادگی‌ها برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا در کشور خبر می‌دهد.

وزارت صحت هشدار می‌دهد اگر شهروندان تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روی دست نگیرند ممکن پس است از دو ماه موج دوم ویروس کرونا مرگبار تر از موج اول آن باشد.

این در حالی است که در افغانستان از چند ماه به اینسو آمار واقعات مثبت ویروس کرونا رو به کاهش بوده است. اما در این اواخر دیده می شود که بنابر سفرهای خارجی برخی شهروندان و نزدیک شدن فصل سرما اندکی در آمار مبتلایان ویروس کرونا افزایش آمده است.

اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت میگوید: “مردم باید تدابیر بهداشتی را جدی بگیرند. در این صورت موج دوم کرونا تهدید جدی نخواهد بود.”

با این حال بر اساس آمارهای تازه وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و ۱۰ نفر دیگر از اثر ابتلا به این بیماری جان باخته است.

به این ترتیب شماری مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا ۳۸۸۵۵ و شمار مجموعی جان باختگان به ۱۴۳۶ نفر رسیده است.

در همین حال شماری از کشورها برای مبارزه با کووید-۱۹ در افغانستان کمک هایی در نظر گرفته است.

در تازه ترین مورد، کوریای جنوبی یک میلیون دالر کمک برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ در افغانستان، اختصاص داده است.

به همین منظور سفارت کوریای جنوبی در کابل با سازمان جهانی بهداشت یادداشتی را به امضا رسانده اند.

براساس سازمان جهانی بهداشت این نهاد بودجه ای را برای اجرای پروژه “تقویت دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت به آسیب پذیرترین مردم در افغانستان”، طی یک دوره شش ماهه دریافت خواهد کرد.

در یک اعلامیه مشترک کوریای جنوبی و سازمان جهانی بهداشت گفته اند که انتظار می رود این پروژه تلاش‌های افزایش آزمایش کووید-۱۹ را در سراسر کشور از طریق تهیه کیت‌های جمع آوری نمونه برای ۱۵ تیم تقویت کند که جمع آوری نمونه از ۴۰۵۰۰ نفر را امکان پذیر می کند.

این نهادها افزوده اند که تهیه کیت های تشخیصی به وزارت صحت عامه برای پوشش آزمایش ۵۰۰۰۰ نفر و تهیه مواد مصرفی آزمایش برای تیم های مبارزه با کرونا و آزمایشگاه‌ها در سراسر کشور برای پوشش دادن نیازهای آزمایش برای حداقل ۱۰۵۲۰ نفر فراهم می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل