اخبار ویژه

وزارت صحت از شهروندان خواست تا پوشیدن ماسک را جدی بگیرند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۳, ۱۳۹۹)

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت افغانستان امروز دوشنبه (۱۱عقرب) از شهروندان کشور خواست تا پوشیدن ماسک در امکان عمومی جدی بگیرند چون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش است.

آقای عثمانی هشدار می ‌دهد اگر شهروندان کشور تدابیری بهداشتی ، فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک را جدی نگیرند،  گراف آمار مبتلایان به کرونا بیشتر خواهد شد.

با آنکه وزارت صحت می گوید شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به کشورهای همسایه نگران کننده نیست، اما افغانستان در ۲۴ساعت گذشته ۱۳۲ مورد مثبت کرونا را در خود ثبت کرده است و ۵ بیمار هم از اثر این ویروس جان باخته است.

افغانستان در هفته چهل و چهارم همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد ، براساس امارهای وزارت صحت پس از هفته چهل دوم شمار موارد مثبت ویروس کرونا در کشور روز افزون شده است، که اکنون ۲۴۹ بیمار در سراسر افغانستان بستری است که وضعیت۴۶ تن آنان وخیم گزارش شده است.

بر اساس آمار های تازه وزارت صحت در بیست و چهار ساعت گذشته پس از ازمایش ۴۲۳ مورد مشکوک به کرونا ۱۳۲ مورد آن مثبت شناسایی شده است.

با این حال وزارت صحت تاکید می کند که دلیل افزایش در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ولایتپ‌های کابل و هرات برگزاری محافل عروسی و تجمع بیشتر در این محافل است.

با این حال امار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای ایران و پاکستان و شماری زیادی از کشور های اروپایی رو به افزایش است  و این کشورها تصمیم دارند تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا کشورهای شان را دوباره قرنطین کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل