رویداد های اخیر

وزارت صحت از موج دوشیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۸, ۱۳۹۹)

داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه کشور، امروز (چهارشنبه ۲۸عقرب) در یک نشست خبری از شیوع موج دوم ویروس کرونا در افغانستان خبر داده است.

وی می‌گوید که با توجه به واقعاتی که در لابراتوارهای کشور آزمایش شده است نشان می‌دهد که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.

داکتر عثمانی، از تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در کشور اطمینان داده تاکید نمود و گفت:” پلانی که برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در همکاری با نهادهای ذیربط تدوین شده است اکنون در ۳۴ ولایت کشور در مرحله تطبیق قرار دارد.”

او هم‌چنان گفت که کمیته‌های اضطرار دوباره فعال شده است و برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تلاش می‌ورزند.

آقای عثمانی، گفت که بر اساس فیصله کابینه افغانستان، برای جلوگیری از گسترش موج دوم این ویروس ، قرار است هوتل‌های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در کشور به شمار می‌رود تا ختم ماه قوس بسته شوند.

آقای عثمانی همچنان از تمام شهروندان کشور خواست که برای جلوگیری در برابر این ویروس، توصیه‌های صحی را به خصوص استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و خودداری از اشتراک در جاهای مزدحم را رعایت نمایند.

وی همچنان شیوع ویروس کرونا را در کشورهای همسایه نگران کننده خوانده و از شهروندان کشور خواست تا از سفرهای غیر ضروری به کشورهای ایران و پاکستان خودداری نمایند.

عثمانی اضافه نمود که بالا بودن مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا نقش مهم دارد و استفاده از ویتامین دی و ویتامین سی مقاومت بدن را افزایش می‌هد.

این درحالی است که وزارت صحت امروز از ثبت ۲۴۳رویداد تازه ویروس کرونا در کشور خبرداده‌است.

این وزارت می‌افزاید که در ۲۴ساعت گذشته ۷رویداد فوتی و ۱۳۵تن نیز بهبود یافته‌اند.

با ثبت این رویدادهای تازه شمار مجموعی این ویروس در کشور به ۴۳هزار ۹۲۴ تن رسیده است.

این وزارت همچنان گفته است که شمار کل جان باخته‌گان این ویروس در کشور به ۱هزار ۶۴۵ تن و شمار بهبودیافته‌گان به  به ۳۵هزارو ۲۹۵ تن رسیده است.  

 

Trending

خروج از نسخه موبایل