رویداد های اخیر

وزارت صحت: تا ده روز دیگر موج سوم کرنا در افغانستان به اوج خود می‌رسد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۵, ۱۴۰۰)

افغانستان تا ده روز دیگر به اوج موج سوم کرونا خواهد رسید؛ اما وزارت صحت می گوید که محدودیتی وضع نخواهد شد.

مسوولان در وزارت صحت از تلاش ها برای آگاهی دهی مردم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خبر می دهند اما از پیامد ادامه بی اعنتایی های مردم در برابر موج سوم کرونا هشدار می دهد.

این در حالی است که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۳ مورد جدید ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است.

از سوی هم ۱۴ تن از اثر ابتلا به کرونا در۲۴ ساعت گذشته جان داده و ۱۹۳  تن دیگر نیز بهبود پیدا کرده اند.

با این حال رقم مبتلایان کرونا در افغانستان به ۶۸۳۶۶ نفر، شمار جان باختگان به ۲۸۶۹ تن و تعداد بهبود یافتگان نیز به ۵۶۷۱۱ نفر رسیده است.

این در حالی است که چین در آینده نزدیک ۷۰۰هزار دوز واکسین ضد کرونا را به افغانستان کمک می کند.

مسوولان در وزارت صحت عامه تاکید دارند که واکسین ساینوفورم چینی تاییدی سازمان صحی جهان را دریافت کرده و معافیت این واکسین مشابه به واکسین استرازینکای هندی است.

افغانستان تا هنوز ۹۶۸هزار دوز واکسین استرازنکایی هندی را دریافت و بالای دسته های مختلف که شامل نیروی های امنیتی ، کادر صحی، رسانه ها و شهروندان می شود تطبیق کرده است.

وزارت صحت میگویند که تا هنوز ۲۸۰ هزار تن از نیروهای امنیتی، بیش از ۱۲۰ هزار داکتر و کارمند صحی و ۵۶۰ شهروند دیگر واکسین دریافت کرده اند.

این واکسین ها در آینده نزدیک به افغانستان تحویل داده خواهد شد. مسوولان وزارت صحت کشور گفته اند که واکسین ۹۱ درصد برای کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، ۷۶ درصد به اشخاص سالم تا ۵۰ سال و ۸۳ درصد برای افراد بالای ۵۰ سال معافیت ایجاد میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل