رویداد های اخیر

وزارت عدلیه: فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان ممنوع است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۷, ۱۴۰۳)

وزارت عدلیه بار دیگر بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در کشور تاکید کرده و می‌گوید که ریاست مربوط به احزاب سیاسی در این وزارت لغو شده است‌. این وزارت تأکید کرده است که تنها بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها می‌توانند مطابق اصول و با جواز رسمی فعالیت کنند.

برکت‌الله رسولی، سخنگوی وزارت عدلیه گفته است: «این وزارت فعالیت نهادهای اجتماعی را که در اداره گذشته فعال بودند، به حالت تعلیق درآورده و تنها بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها می‌توانند با جواز رسمی فعالیت کنند.»

مسوولان این وزارت افزوده‌اند باوجود ممانعت، برخی از مسوولان احزاب سیاسی که در دولت پیشین ثبت این وزارت بودند، اقدام به موضع‌ گیری‌ها کرده‌اند.

آقای رسولی بیان کرده است: «در این اواخر برخی مسوولان احزاب سیاسی که در اداره گذشته ثبت وزارت عدلیه بود‌ه‌اند، اقدام به موضع‌گیری‌ها کرده و حرکاتی را از آدرس احزاب لغو‌شده‌ی خویش انجام داده‌اند.»

این وزارت هرگونه فعالیت زیر نام حزب را در افغانستان غیرقانونی پنداشته و هشدار داده است که در صورت تکرار چنین فعالیت‌ها با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهند کرد.

از سویی هم، وزارت عدلیه به نهادهای اجتماعی که فعالیت شان به حالت تعلیق است نیز هشدار داده که از فعالیت‌ غیرقانونی خودداری کنند.

با این حال، شهاب‌الدین سرمند، آگاه سیاسی گفته است: «آرزو دارم که طالبان (امارت اسلامی) به‌خاطر پذیرفتن انتقاد سالم، به‌خاطر شنیدن صدای مردم در چهارچوکات احزاب سیاسی، فعالیت‌های احزاب سیاسی را منع قرار ندهند.»

پیش از این، عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه گفته بود که احزاب در امارت اسلامی جای ندارند و گرفتن نام حزب جرم است.

Trending

خروج از نسخه موبایل