تجارت

وزارت مالیه: بانک انکشاف آسیایی ۱۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۳, ۱۳۹۹)

وزارت مالیه  روز گذشته ( چهارشنبه،۱۲قوس) گفته است که بانک انکشاف آسیایی ۱۰۰ میلیون دالر آمریکایی را به افغانستان به منظور مبارزه با ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن تصویب کرده است.

به گفته این وزارت، این پول در بخش‌های مبارزه با ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن، بهبود مصئونیت اجتماعی، تقویت سیستم صحی افغانستان، کاریابی، حکومتداری خوب، مبارزه با فساد اداری، تعقیب الکترونیکی طی مراحل وجوه، و در مورد تقویت اقتصاد بزرگ کشور مصرف خواهد شد.

بانک انکشاف آسیایی نیز در یک اعلامیه گفته است که این کمک سیستم صحی، حکومت داری و مبارزه با فساد اداری را تقویت خواهد کرد.

ماساتسو آساکاوا ، رییس بانک انکشاف آسیایی در این باره است که ” بانک انکشاف آسیایی بار دیگر  تعهد خود را تکرار میکند که افغانستان را در امر مبارزه با ویروس کرونا و تاثیرات آن بر زنده‌گی و اقتصاد افغان‌ها ، حمایت میکند.”

 او افزوده است که ” که این کمک‌ها به سیستم صحی کمک خواهد کرد، باعث گسترش حمایت از مردم غریب و آسیب پدیز… و همچنان باعث تقویت اقتصاد کلان و ازدیاد وظایف خواهد شد.”

بر بنیاد این اعلامیه بانک انکشاف آسیایی میزان فقر در افغانستان در سال ۲۰۱۷ به  ۵۵ درصد میرسید درحالیکه امسال به ۷۲ درصد افزایش یافته است.

این بانک افزوده است که این کمک‌ها باعث تقویت حکومتداری خوب و مبارزه با فساد  اداری خواهد شد

این در حالی است که  چند روز قبل بانک جهانی روند پرداخت ۲۰۰میلیون دالر بسته کمکی به افغانستان را متوقف کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل