اخبار ساحوی

وزارت مالیه: عواید کشور در سه ماه اخیر سال سیزده میلیارد افغانی افزایش یافته است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 مسوولان وزارت مالیه کشور که به دلیل عدم پرداخت معاش کارمندان دولت و مشکلات اقتصادی و همچنان معطل شدن کار پروژه های انکشافی به مجلس عمومی سنا فراه خوانده شده بودند گفتند که طی سه ماه اخیر سال عواید کشور به سیزده ملیارد افغانی افزایش یافته است.

 آنان یاد آور شدند که با آغاز کار حکومت جدید عواید و تجارت بیشتر رونق خواهد گرفت.

 طیبه زاهدی عضو مجلس سنا گفت:” مه نمیدانم که در این آغاز عید معاش معلمین و معاش مامورین دولت که چهار یا پنج هزار معاش دارند به چی عنوان معاش آنها پرداخت نمیشود و گفته میشود که به بودجه دولت پول نیست”.

 با این حال معین پالیسی وزارت مالیه گفت با آنکه انتخابات بالای وضیعت اقتصادی کشور تاثیر منفی گذاشته است، اما آنان کوشش کردند تا بحران اقتصادی به وجود نیاید.

 وی همچنان تاکید کرد که در قسمت پرداخت معاش مامورین کدام مشکلی ندارند و تنها درماه سنبله عواید از پنچ میلیارد افغانی به هشت میلیارد افغانی افزایش یافت است.

شفیق احمد قاری زاده معین پالیسی وزارت مالیه گفت:” عواید کشور در سه ماه اخیر در ربع اخیر سال سیزده میلیارد افغانی افزایش یافته است و مطمئن استم که انشاالله بعد از انتخابات که مسأله هم حل شده است و مردم مطمئن نیز مطمئن استند و در ضمن ایجاد حکومت جدید نیز سبب میشود که مردم با دلگرمی به تجارت خود ادامه بدهند”.

 پیش از این مقامات وزارت مالیه گفته بودند که این وزارت میزان درآمد این کشور از درک جمع آوری عواید داخلی در سال جاری را ۷۱ میلیارد افغانی برآورد کرده بود، اما بر اساس آمار‌های رسمی در حال حاضر این رقم به ۵۸ میلیارد افغانی میرسد که نسبت به مبلغ پیش‌بینی شده، ۱۱ در صد کمتر است.

Trending

خروج از نسخه موبایل