خبرهای تازه

وزارت معارف: در سال روان ۱۸۰هزار کودک زیر پوشش خدمات تعلیمی قرار گرفته‌اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت معارف، در خبرنامه‌ای می‌گوید که در سال جاری، ۱۸۰هزار طفل بی‌جاشده و عودت‌کننده به کشور را زیر پوشش خدمات تعلیمی قرار داده است.

در خبرنامه این وزارت آمده است که وزارت معارف از طریق گروه کاری تعلیم و تربیه در حالت اظطرار و با کمک مالی نهادهای داخلی و خارجی در سال روان  ۱۸۴۷۴۹ طفل بی‌جا شده و عودت کننده از جمله ۱۰۵۹۹۱ دختر را زیر پوشش خدمات تعلیمی قرار داده است.

همچنان خبرنامه افزوده است که برای اطفال بی‌جا شده و عودت کننده به کشور، در ولایت‌های بلخ، بادغیس، هرات، جوزجان، کابل، کندهار، کنر، کندز، ننگرهار، سرپل، ارزگان، زابل، فاریاب، سمنگان، پکتیکا و هلمند ۵۰۸۰ صنوف‌ مؤقت را ایجاد کرده است.

در همین حال، این وزارت گفته است که با ایجاد این صنوف برای ۵۸۴۹ تن از شهروندان کشور، با درنظرداشت سطح تحصیلات، به عنوان معلم زمینه کاری فراهم شده است.

در خبرنامه آمده است: «اطفال بی‌جا شده به دلیل نبود اسناد تعلیمی در صنوف ۹ ماهه و سه ساله‌ای که بر اساس سروی نیازمندی مردم از سوی مؤسسات تدویر یافته اند تحت آموزش قرار گرفته و بعدا زمینه‌ی جذب آنان در مراکز  تعلیمی دولتی در نزدیکی محلات سکونت شان فراهم گردیده است.»

این وزارت خود را در زمینه فراهم‌آوری خدمات تعلیمی و تربیتی در کشور متعهد دانسته است.

این در حالی است که در سال گذشته ۲۴۶۰۰۰ طفل بیجا شده و عودت کننده، در ۸۰ ولسوالی کشور از خدمات تعلیم و تربیه مستفید شده بودند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل