خبرهای تازه

وزرای اقتصاد، صحت و مهاجرین از فلتر مجلس عبور کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در آخرین روز استیضاح وزیران از سوی مجلس نمایندگان، وزیران اقتصاد، صحت، مهاجرین و عودت کنندگان توانستند تا رای اعتماد دوبارۀ این مجلس را به دست بیاورند.

مجلس نماینده گان وزیران، صحت، اقتصاد، مهاجرین و عودت کننده گان را به روز چهارشنبه استیضاح کرد، اما این وزیران در نشست حضور نیافتند و این مجلس صندوق رای گذاشت تا نماینده گان مردم در برابر این وزیران تصمیم بگیرند.

پس از شمارش آرا روشن شد که وزیران استیضاح شده توانستند رای اعتماد دوبارۀ این مجلس را به دست بیاورند.

وزیر صحت عامه با به دست آوردن ۲۸ رای رد ۱۷۰ رای تائید، ۲ رای سفید و ۱ رای باطل توانست در سمت اش باقی بماند.

وزیر اقتصاد با به دست آوردن ۸۱ رای رد، ۱۱۴ رای تائید، ۴ رای سفید و ۲ رای باطل به عنوان وزیر باقی ماند.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان با به دست آوردن ۹۵ رای رد، ۱۰۵ رای تائید، ۳ رای سفید و ۳ رای باطل از سلب صلاحیت شدن نجات یافت.

عبدالرووف ابراهیمی گفت: “این سه وزیر توانستند رای اعتماد مجلس را بدست آورند و ما در ادامۀ کار شان برای شان موفقیت آرزو میکنیم.”

درهمین حال شماری از نماینده گان مردم درمجلس می گویند که روند استیضاح وزیران به گونۀ درست و بر بیناد قانون انجام شده و این کار برای آوردن اصلاحات اثر گذار است.

کمال ناصر اصولی، عضو مجلس نمایندگان ولایت خوست میگوید: “ادعا های که در بارۀ مصرف بودجه از سوی برخی وزیران شده نادرست بوده و در کل فیصلۀ مجلس نماینده گان در بارۀ عدم مصرف بودجه با دقت، درست و طبق اصول قانون انجام شده است.”

مجلس نمایندگان از میان هفده وزیر استضاح شده، هفت وزیر را سلب صلاحیت کرد اما ریاست جمهوری دستور داده است تا هنگامی که دادگاه عالی این موضوع را روشن نسازد، این وزیران میتوانند به کار شان ادامه دهند.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل