تجارت

وزیر جدید وزارت کار و امور اجتماعی: متعهد به ایجاد زمینه‌کاری هستیم

Published

on

(Last Updated On: دلو ۷, ۱۴۰۱)

عبدالمنان عمری، وزیر جدید وزارت کار و امور اجتماعی، می‌گوید که تلاش خواهند کرد تا زمینه کار را برای مردم در داخل کشور فراهم کنند تا افغان‌ها برای کاریابی راهی کشورهای دیگر نشوند.

عبدالمنان عمری امروز (پنج‌شنبه) طی مراسمی در کابل به‌عنوان وزیر جدید وزارت کار و امور اجتماعی از سوی مسوولان امارت اسلامی معرفی شد.

آقای عمری در این مراسم گفت که تلاش خواهند کرد تا از حقوق افغان‌های که سرگرم کار در کشورهای دیگر هستند، نیز دفاع کنند و با ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان کشور، دیگر گواه مهاجرت‌ها نباشند.

در همین حال، نورالحق انور، رییس اداره امور، در این مراسم گفته است که امارت اسلامی یک نظام ملی است و متعهد به ارایه خدمات متوزان در سراسر کشور می‌باشد.

آقای انور گفت: «به حقوق تمام شهروندان رسیدگی صورت می‌گیرد.»

به گفته انور، تلاش‌های زیادی برای تضعیف اقتصاد کشور صورت گرفته اما با آنهم توانسته‌ اند این وضعیت را مدیریت کنند.

او نیز افزوده است به کسی اجازه نمی‌دهند که کشور را به سوی بحران اقتصادی سوق دهد و ابراز امیدواری می‌کند که با تغییرات در رهبری وزارت کار و امور اجتماعی، کار در این نهاد بهبود یابد.

گفتنی است که در حال حاضر بخش بزرگی از مردم افغانستان بیکار هستند و میزان بیکاری نیز بالاتر از نود درصد گفته شده و تنها پس از تحولات سیاسی در کشور، ۷۰۰ هزار تن وظایف شانرا از دست داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل