Connect with us

رویداد های اخیر

وزیر خارجه پاکستان در راس هیات بلندپایه به کابل رسید

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۹, ۱۴۰۰)

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، در راس یک هیات بلندپایه دولتی برای گفتگوها با مقام‌های افغان امروز (پنجشنبه، ۲۹ میزان) به کابل رسید.

وزارت خارجه پاکستان در یک اعلامیه گفته که قریشی با امیر متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان و دیگر مقام‌های افغان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در اعلامیه آمده در که در جریان این دیدار در باره روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون بحث خواهد شد.

اعلامیه افزوده:” وزیر امور خارجه با استفاده از این فرصت دیدگاه پاکستان را در مورد مسایل صلح و ثبات منطقه به اشتراک می‌گذارد. پاکستان به عنوان یک همسایه برادر همیشه در کنار افغانستان بوده است.”

وزارت خارجه پاکستان افزوده که گذرگاها میان دو کشور برای تجارت و عبور و مرور تحت پروتوکول ویروس کرونا باز است.

این وزارت میگوید که تدابیر برای  تجارت وعبور و مرور افغان‌ها وضع شده است.

پاکستان افزوده که ” در ماه های اخیر، پاکستان کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های دیگری را در قالب مواد غذایی و دارو تهیه کرده است.”

اعلامیه افزوده:” سفر وزیر امور خارجه منعکس کننده سیاست ثابت پاکستان در حمایت از مردم برادر افغانستان، تقویت روابط تجارتی و اقتصادی دوجانبه و تسهیل ارتباطات نزدیک بین مردم است.”

تصاویر نشر شده نشان میدهد که جنرال فیض حمید، رییس پیشین استخبارات پاکستان نیز وارد کابل شده است.

رویداد های اخیر

یک کارمند موسسه ماین پاکی از اثر انفجار ماین در ارزگان کشته شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۵, ۱۴۰۳)

پولیس ارزگان اعلام کرده که یک کارمند موسسه ماین پاکی از اثر انفجار ماین در این ولایت جان باخته است.

حضرت بلال ارزگانی، سخنگوی قوماندانی امنیه این ولایت گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز (سه شنبه) در ساحه خرمای شهر ترینکوت، مرکز این ولایت رخ داده است.

وی افزود که در این حادثه یک تن دیگر زخمی شده است.

به گفته ارزگانی، این حادثه در جریان عملیات پاکسازی ساحه از ماین رخ داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت صحت عامه از مناطق سیل‌زده در ولایت بغلان دیدن نمود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۵, ۱۴۰۳)

قلندرعباد، سرپرست وزارت صحت عامه و هیآت همراه شان روز سه‌شنبه (۲۵ثور) در ادامه سفرش به ولایت بغلان از قریه سای هزاره و غارو در ولسوالی گذرگاه که از اثر سیلاب‌های اخیر متضرر شده اند دیدن نمود.

این وزارت گفته است که در این دیدار آقای عباد، ضمن بازدید از ساحات آسیب پذیر سیلاب‌های اخیر وغم شریکی با مردم محل وعده سپرد که “رهبری وزارت صحت‌عامه در قسمت رسانیدن خدمات صحی برای نیازمندان از هیچ نوع سعی وتلاش دریغ نخواهند ورزید.”

همچنان سرپرست وزارت صحت عامه از کارکردهای کارمندان صحی و رسیده‌گی آنان به وضعیت صحی مریضان تشکری نموده و به مسوولان هدایات داد تا به خاطر رسیده‌گی هرچه بهتر به وضعیت صحی مریضان که از اثر سیلاب‌های اخیر در قریه سای هزاره و غارو آسیب دیده اند تلاش بیشتر نمایند.

با گذشت پنج روز از سرازیر شدن سیلاب‌های مرگ‌بار و ویران‌گر، هنوز برخی از باشندگان ولسوالی بورکه ولایت بغلان نتوانسته اند اجساد عزیزان شان را پیدا کنند.

بر بنیاد آمارهای رسمی، بیش از ۳۰۰ نفر در نتیجه سیلاب‌ها در ولایت بغلان جان باخته و بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار رییس یوناما با وزیر خارجه ایران

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۵, ۱۴۰۳)

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دیدار با رییس یوناما مشکلات افغانستان را «پیچیده» ارزیابی کرده و بر آنچه که «راه‌حل‌های متنوع و چندلایه» خوانده می‌شود تاکید کرده است.

وزارت خارجه‌ی ایران در بیانیه‌ای که روز گذشته (دوشنبه، ۲۴ثور) منتشر کرده نوشته است که خانم رزا اتنبایوا، نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان با دکتر امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرده است.

در این بیانیه به نقل از وزیر خارجه‌ی ایران آمده است که: «تداوم مداخلات هدفمند امریکا در مسایل داخلی افغانستان، وضعیت این کشور را پیچیده تر خواهد کرد.»

به گفته‌ی او، «مشکلات افغانستان پیچیده است، پس باید بر راه حل‌های متنوع و چند لایه تمرکز کرد.»

این دیدار در آستانه برگزاری سومین نشست دوحه برگزار شده که به تعقیب اولین و دومین نشست دوحه با تمرکز بر وضعیت افغانستان و با میزبانی سازمان ملل برگزار می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است که رزا اتنبایوا در این دیدار در مورد «نشست آتی دوحه ٣ در قطر» با امیرعبدالهیان به رایزنی پرداخته و تبادل نظر کرده‌اند.

خانم اتنبایوا با ابراز قدردانی از حسن میزبانی دولت و مردم ایران از اتباع افغانستان و تلاش‎های صورت گرفته برای بهبود وضعیت آنان، از بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی در خصوص بحران انسانی در افغانستان انتقاد کرد.

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان با تایید پیچیدگی شرایط و روند تحولات افعانستان، بر ضرورت هماهنگ‌ سازی مواضع متنوع و مختلف فعالان منطقه‌ای برای کمک به توسعه و ثبات در این کشور تاکید کرد.

اتنبایوا با مهم ارزیابی کردن ابتکارات منطقه‌ای ایران، از استمرار تلاش‌های سیاسی ایران در چارچوب نشست همسایگان استقبال نمود.

همزمان با این، حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌‌ی خاص رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان نیز در دیدار جداگانه با خانم اوتنبایوا، خواهان توجه خاص سازمان ملل به واقعیت‌های افغانستان و منطقه در نشست “سوم دوحه درباره افغانستان” شده است.

تاریخ برگزاری سومین نشست دوحه و طرح آجندای آن هنوز مشخص نشده، اما تعیین نماینده‌ی خاص برای افغانستان از سوی سازمان ملل که طرح این سازمان برای حل مسئله‌ی افغانستان را دنبال کند از بخش‌های کلیدی این نشست خواهد بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!