اخبار ویژه

وزیر خارجه پاکستان در نشست قلب آسیا شرکت میکند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۰)

وزارت خارجه پاکستان میگوید که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه آن کشور، در نهمین نشست وزیران خارجه قلب آسیا- پروسه استانبول شرکت خواهد کرد.

وزارت خارجه پاکستان افزوده است که قریشی در این نشست “بیانیه را ایراد خواهد کرد که در آن نقش  مثبت پاکستان در روند صلح افغانستان  و همکاری آن کشور در توسعه  و اتصال افغانستان در یک چارچوب مشخص را برجسته خواهد کرد.”

پاکستان همچنان گفته است که در حاشیه این نشست قریشی با مقام‌های تاجیکستان و همکاران بین المللی نیز در مورد روند صلح افغانستان مشوره خواهد کرد.

نشست قلب آسیا- پروسۀ استانبول در سال ۲۰۱۱ میلادی در استانبول ترکیه راه اندازی شد تا در باره منافع و چالش‌های مشترک افغانستان با منطقه همکاران بین المللی رای زنی کند.

در این نشست ۱۵ کشور به عنوان اعضای دایمی، ۱۷ کشور بحیث کشورهای حمایت کننده و نمایندهگان ۱۲ سازمان منطه‌یی و بین المللی نیز به عنوان حمایت کننده شرکت میکنند.

به اساس گزارش ‌ها روسیه، چین، هند، پاکستان، افغانستان، ایران، قزاقستان، قرغزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عربستان سعودی، امارات متحده عرب، آذربایجان، ازبیکستان و ترکیه اعضای دایمی این نشست است.

این در حالی اس که قرار فردا نشست قلب آسیا با اشتراک رییس جمهور غنی در دوشنبه تاجیکستان آغاز شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل