رویداد های اخیر

وزیر داخله پاکستان: تقریباً نیم میلیون شهروند افغان به کشور شان بازگشته اند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۸, ۱۴۰۲)

وزیر امور داخله حکومت موقت پاکستان اعلام کرده است که نزدیک به نیم میلیون شهروند افغانستان که بدون اسناد معتبر در پاکستان زندگی می‌کردند، طی حدود دو ماه اخیر به کشور شان بازگشته اند.

سرفراز بوگتی روز جمعه در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت که بیش از ۴۸۲ هزار افغان در بیش از دو ماه گذشته به کشور شان بازگشته اند که ۹۰ درصد آن به طور داوطلبانه بود. او گفت که پاکستان همچنین تصمیم گرفته است که ۱۰ افغان را که به طور قانونی در این کشور زندگی می‌کردند اما در سیاست شرکت داشتند، اخراج کند.

او گفت: «فقط شهروندان پاکستانی مجاز به انجام فعالیت‌های سیاسی در کشور هستند. هر خارجی که در هر گونه فعالیت سیاسی دخیل باشد، بلافاصله اخراج خواهد شد.»

بوگتی ۱۰ شهروند افغان را که در حال اخراج هستند نام نبرد و از فعالیت آنها در سیاست پاکستان نیز جزئیاتی ارائه نکرد.

او گفت که در مرحله اول فقط افغان‌های غیرقانونی اخراج می‌شوند، اما در مقطعی از زمان همه مهاجرین افغان باید به کشور شان بازگردند، زیرا پاکستان به مدت ۴۰ سال میزبان آنها بوده است.

اظهارات بوگتی در حالی بیان می‌شود که توماس وست، نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان طی سفر دو روزه اش به اسلام آباد با مقامات پاکستان از جمله وزیر خارجه و لوی درستیز دیدار کرد.

وست در صفحه ایکس اش روز شنبه نوشت که در این دیدارها روی مشکلات امنیتی خلق شده توسط تحریک طالبان پاکستان و حفاظت از مهاجرین افغان صحبت نموده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل