اخبار ساحوی

وزیر دفاع آلمان: پاکستان باید در عمل برای تامین ثبات افغانستان همکاری کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

توماس دیمیزیر وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه (22 عقرب) طی سفری از پیش تعیین ناشده وارد کابل شد و با بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان گفتگو کرد.

آقای دیمیزیر در کنفرانس مشترک خبری با بسم الله محمدی ضمن تاکید بر همکاری های دوام دار کشورش پس از سال 2014 میلادی به افغانستان از توان مندی ارتش افغانستان و روحیه عالی این نیروها ستایش کرد.

وزیر دفاع آلمان هم چنان گفت که او طی سال روان با مقام های سیاسی و نظامی پاکستان دیدار کرده و آنان برای تامین ثبات در افغانستان علاقمند همکاری اند.

او گفت: ” رهبران پاکستان آرزوی همکاری برای تامین ثبات درافغانستان را دارند. این اظهارات آنان باید درعمل پیاده شود، به ویژه پاکستان باید ازمصالحه ملی ونقش شان درتامین ثبات درافغانستان حمایت کنند. نسبت فشارآوردن غرب برپاکستان مبنی برحمایتش از روند صلح درافغانستان، گفتگو های دوجانبه میان دولت افغانستان وپاکستان ازهمه مهمتراست”.

در همین حال بسم الله محمدی وزیردفاع ملی نسبت به اوضاع افغانستان پس از سال 2014 میلادی خوشبینی کرده می گوید سرو صداها مبنی بر خرابی اوضاع پس از خروج نیروهای بین المللی تبلیغات سوء کشورهایی است که نمی خواهند این کشور به ثبات دایمی دست یابد.

به گفته آقای محمدی، شمار نیروهای امنیتی افغان در حال حاضر به 350 هزار تن می رسد و این نیروها از توانایی لازم بر ای دفاع از افغانستان بر خوردارند.

او افزود که تلاش ها برای تقویت کیفی و بالا بردن ظرفیت این نیروها هم چنان ادامه دارد و تا دو سال دیگر، این نیروها از توانایی بیشتری برای تامین امنیت کشور برخوردار خواهند شد.

آلمان از کشورهای مهم کمک کننده به افغانستان است و در جریان ده سال گذشته نقش مهمی را در تقویت نظام موجود در افغانستان داشته است.

این کشور در حال حاضر نزدیک به شش هزار نیروی نظامی در چارچوب نیروهای ناتو در افغانستان دارد که عمدتا در مناطق شمال و شمال شرق کشور فعالیت دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل