رویداد های اخیر

وزیر دفاع امریکا: از صلح پایدار و آتش‌بس دایمی حمایت می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۷, ۱۳۹۹)

ارگ ریاست جمهوری گفته است که اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان شام امروز (جمعه ۱۷دلو) با لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، صحبت تیلفونی کرد.

درخبرنامه آمده است که در این مکالمۀ تیلفونی، هر دو جانب در مورد روابط میان دو کشور و انکشافات اخیر در پروسه صلح افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

درهمین حال، وزیر دفاع امریکا از قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کرد، گفت که حکومت جدید کشورش از صلح پایدار که به نفع افغان‌ها باشد و آتش بس دایمی در نتیجه آن بدست آید،حمایت می‌کند.

خبرنامه افزوده است که هردو جانب از افزایش خشونت‌ها و قتل‌‎های هدفمند ابراز نگرانی نموده، آنرا محکوم کردند.

این درحالی است که در گزارش تازه ای که زیر نام گروه مطالعه افغانستان به سفارش کنگره امریکا تهیه شده آمده است که خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان بدون کاهش خشونت ها و پیشرفت در گفتگوهای صلح، زمینه فروپاشی دولت و آغاز جنگ داخلی در این کشور را فراهم خواهد کرد.

بر بنیاد زمان بندی که در توافق‌نامه امریکا با طالبان صورت گرفته است، واشنگتن باید تا کمتر از سه ماه دیگر تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

اما در گزارشی به کنگره امریکا آمده است که خروج نیروهای امریکایی در شرایط جاری به جنگ داخلی، بی ثبات شدن منطقه و تاسیس دوباره تهدیدهای القاعده خواهد انجامید.

Trending

خروج از نسخه موبایل