کوید۱۹

وزیر دفاع امریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۳, ۱۴۰۰)

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز یک‌شنبه (۱۲ جدی) گفته است که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

آقای آستین در حالی به این بیماری مبتلا شده است که نوع جهش یافتهٔ ویروس کرونا، اومیکرون، به سرعت در سراسر امریکا و سایر کشور‌های جهان در حال گسترش است.

وزیر دفاع ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که علایم بیماری وی “خفیف” و در نظر دارد خود را در خانه‌اش برای پنج روز قرنطین کند.

آقای آستین گفته است که در پهلوی دو دوز واکسین، دوز تقویتی آنرا نیز دریافت کرده است و به همین دلیل، علایم عفویت این ویروس در بدن اش بسیار “خفیف” است.

وزیر دفاع امریکا همچنین گفته است که واکسین کووید-۱۹ موثر واقع شده است و این واکسین منحیث یک نیاز طبی برای قوای این کشور باقی خواهد ماند.

آقای آستین همچنین واجدین شرایط را ترغیب کرده است تا دوز تقویتی کروناویروس را دریافت کنند.

وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که آخرین بار به تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ با جو بایدن، رییس جمهور امریکا، از نزدیک دیدار کرده است و در آن روز، آزمایش کووید-۱۹ وی منفی بود و چندین روز پس از پس دیدار‌اش با رییس جمهور بایدن، علایم بیماری کووید-۱۹ را تجربه کرد.

در اعلامیهٔ آقای آستین آمده است که همه صلاحیت‌های وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت و تا حد ممکن از طریق مجازی در جلسات اشتراک خواهد کرد.

آقای آستین آخرین مقام بلند پایهٔ ایالات متحده در حالی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است که موج پنجم بیماری کووید-۱۹، اومیکرون،‌ به سرعت در سراسر امریکا در حال گسترش است.

چندین عضو کانگرس ایالات متحده اخیرا گفتند که آزمایش کروناویروس آنان مثبت بوده است.

پیش از این، جین ساکی، سخنگوی رییس جمهور بایدن، در ماه اکتوبر ۲۰۲۱ میلادی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود.

ایالات متحده با ثبت بیش از ۵۵ میلیون و ۴۹ واقعه مثبت کروناویروس و مرگ و میر بیش از ۸۲۵ هزار نفر در صدر کشورهای قرار گرفته است که متحمل بیشترین تلفات ناشی از این بیماری شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل