تجارت

وزیر صنعت و تجارت با سفیر ترکیه دیدار و روی مسایل تجارت و سرمایه‌گذاری گفتگو نمودند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۲)

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت روز یک‌شنبه ( ۲۴ثور) با جیهاد ارگین‌‌آی سفیر جمهوری ترکیه در افغانستان و هیئت همراه شان دیدار و روی گسترش روابط تجاری دوکشور بحث نمود.

وزارت صنعت و تجارت گفته است که دراین دیدار دوطرف در رابطه به معرفی اتشه‌ی جدید تجاری جمهوری ترکیه در کابل، اتشه‌ی معرفی شده تجاری امارت اسلامی در استانبول، افزایش تجارت دوجانبه، حل مشکلات و رفع چالش‌های تجاری میان دوکشور، صدور ویزه به تاجران افغانستان، ترانزیت از طریق جمهوری ترکیه به مقصد کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، ازدیاد تنوع اقلام صادراتی افغانستان و بسته‌بندی معیاری اقلام صادراتی افغانستان با استندردهای جهانی بحث نمودند.

همچنان دراین دیدار آقای عزیزی از اموال با ارزش صادراتی افغانستان یادآور شده، خواستار جای مناسب به اموال صادراتی افغانستان در خاک ترکیه شد.

سفیر جمهوری ترکیه از سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های ترکی در افغانستان یادآور شده، خواستار ملاقات سرمایه‌گذاران و مسوولین شرکت‌های ترکی با مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی شد.

عزیزی گسترش روابط تجاری با جمهوری ترکیه را خوب ارزیابی نموده، اضافه کرد که:«مسوولین این وزارت آماده‌ی همکاری همه‌ جانبه با سرمایه‌گذاران بوده و این را از مسؤولیت‌‌های اساسی خود می‌دانند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل