اخبار ساحوی

وضعیت امنیتی زنان پس از خروج نظامیان خارجی رو به وخامت است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یافته های شبکه زنان افغان نشان میدهد که پس از انتقال مسولیت های امنیتی در افغانستان وضعیت امنیتی برای اکثریت زنان افغان تهدید کننده است.
زیرا به باور این نهاد حکومت تا هنوز پشتبانه قوی برای زنان به حساب نمی آید و از همین رو حضور زنان در جامعه کمرنگ شده است.
نظر سنجی شبکه زنان افغان در چهارده ولسوالی و سیزده ولایت نشانگر آنست که وضعیت امنیتی زنان افغان در ادامه خروج نظامیان خارجی از افغانستان به سوی وخامت در حرکت است در این نظر سنجی با 683 تن مصاحبه شده است .
حسینه صافی، رییس شبکه زنان افغان میگوید: “سروی ما نشان میدهد که زنان از ناامنی رنج میبرند و هنوز هم ناامنی تهدید جدی برای آنان است از همین جهت حضور زنان در جامعه کمرنگ است ”
احمد شهیر انیل، رییس اجراییوی موسسه مطالعات افغانستان نیز میگوید: ” وضعیت امنیتی زنان در اکثریت سروی ما رو به وخامت است به ویژه در چهار ماه اخیر سال میلادی.”
در این نظر سنجی نمونه یی از مصاحبه شوندگان پرسش های چون وضعیت امنیتی برای زنان دست رسی آنان به خدمات بهداشتی ، آموزش و پرورش پرسیده شده است اما بیشتر پاسخ ها نا امید کننده بوده است
پیش از این نیز سازمان عفو بین الملل در گزارشی گفته است که هیچ زنی در افغانستان بیرون از خانه مصونیت ندارد آنان با چالش های گوناگون چون تهدید تجاوز جنسی وسوقصد دست وپنجه نرم میکنند

Trending

خروج از نسخه موبایل