اخبار ساحوی

وظیفه ولسوال واخان به اتهام آزار جنسی گردش‌گر آسترالیایی به تعلیق درآمد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وظیفه ولسوال ولسوالی واخان ولایت بدخشان، پس از اتهام‌های آزار و اذیت جنسی یک خانم آسترالیایی به حالت تعلیق درآمد.

اداره ارگان‌های‌ محلی می‌گوید، وظیفه «عبدالمعروف خیرخواه» ولسوال این ولسوالی را پس از اتهام‌های آزار و اذیت جنسی یک گردش‌گر خارجی، به حالت تعلیق درآورده است.

در همین حال، وزارت امور داخله، از فرستادن یک هیئت، برای بررسی این پرونده به ولسوالی واخان بدخشان خبر می‌دهد.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت می‌گوید: “این قضیه به گونه جدی تحت بررسی در ولایت قرار دارد و این را ما هم از مرکز به گونه جدی تعقیب می کنیم.”

با این حال، ریاست گردش‌گری وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که اگر این ادعا ثابت شود صدمه یی به چهره ی فرهنگی افغانستان خواهد زد.

رامین عتیق زاده، رئیس این بخش وزارت اطلاعات و فرهنگ اظهار میدارد: “آن‌ها شکایت ببرند از اینجا و یک مثال به دیگران باشد دیگران داخل افغانستان نیایند پول مصرف نکنند یک ضربه فرهنگی به چهره افغانستان خواهد بود.”

این گردشگر،آسترالیایی نزدیک به دو ماه پیش، از طریق مرز میان افغانستان و تاجیکستان به این ولایت از بهر گردش‌گری آمده بود، که شب هنگام از سوی ولسوال واخان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

در یک ماه اخیر، مقام های ارشد در حکومت افغانستان به شدت متهم به آزار زنان شده اند، حتی کارمندان بلند رتبه حکومتی از همچو قضایا پرده برداشتند که این امر به شدت باعث نگرانی شهروندان کشور شده است.

این در حالی است که در دهلیز واخان و بام دنیا سالانه هزاران گردش‌گر خارجی و داخلی  برای دیدن مناظر طبیعی می‌آیند که آمدن آن‌ها کماکان یک منبع عایتداتی برای مردمان بومی این محل است، اما به نظر می‌رسد که میزان این سفرها هم با ثابت شدن چنین رفتار خدشه دار شود.

گزارشگر: علی جواد اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل