جهان

وقوع زلزله ۶.۶ ریشتری در نپال

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۸, ۱۴۰۱)

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ریشتری صبح چهارشنبه (۱۸عقرب) نپال را تکان داد؛ مقام‌های نپالی گفتند زلزله در نزدیکی شهر‌های پرجمعیت در منطقه غربی داتی اتفاق افتاده و چندین خانه تخریب شده است.

مقام‌های این کشور گفته اند که دراین رویداد:« دست کم شش نفر جان خود را از دست داده اند و پنج تن دیگر هم به شدت زخمی شده اند؛ هشت باب خانه هم به کلی تخریب شده است.»

نپال هنوز در حال بازسازی خرابی‌هایی است که پس از دو زلزله بزرگ در سال ۲۰۱۵ به جا مانده است. در آن سال نزدیک به ۹ هزار نفر جان باختند، شهر‌ها و معبد‌هایی که یادگار قرن‌ها پیش بود به کلی تخریب شدند و خسارتی ۶ میلیارد دالری به اقتصاد این کشور وارد شد.

نارایان سیلوال، سخنگوی اردوی نپال گفت: «نیرو‌های کمک رسان و نجات از مسیر زمینی به سرعت به محل حادثه فرستاده شدند و دو فروند چرخبال هم در شهر‌های اطراف محل حادثه به حال آماده باش تدارک دیده شده است.»

مرکز زلزله نگاری نپال بزرگی زلزله را ۶.۶ ریشتر اعلام کرد، اما مرکز زلزله نگاری اروپا – مدیترانه گفت بزرگی زلزله در نپال ۵.۶ ریشتر بوده است. مرکز زلزله نگاری اروپا همچنین گفت: «مرکز زلزله در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق پیلیبت، شهری پرجمعیت در همسایگی ایالت اوتارپرادش هند و در عمق ۱۰ کیلومتری بود.»

گفته می‌شود که این زلزله در دهلی نو، پایتخت هند و مناطق اطراف آن هم احساس شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل