خبرهای تازه

وقوع یک انفجار در شهر کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حوالی ساعت ۱۰:۱۰ پیش از چاشت امروز(پنجشنبه، ۱۴ سنبله) یک انفجار در ساحه شش درک از مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر کابل رخ داد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله این رویداد را تائید کرده اما جزئیات بیشتر در این مورد ارایه نکرده است.

در همین حال، گزارش‌ها می‌رساند که این انفجار ذریعه یک موتر نوع تونس مملو از مواد انفجاری صورت گرفته است.

وزارت داخله، جان باختن ۱۰ تن و زخمی شدن ۴۲ تن دیگر را در این رویداد تائید می‌کند. به اساس گفته‌های سخنگوی این وزارت، در این رویداد ۱۲ عراده موتر که به مربوط به غیرنظامیان می‌شود نیز خساره مند گردیده اند.

طالبان با نشر یک خبرنامه مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و ادعا کرده اند که  در این رویداد به نظامیان افغان و خارجی تلفات مالی و جانی وارد شده است.

ارگ و ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه‌های جداگانه این رویداد را نکوهش کرده و این انفجار را یک عمل دهشت افگنانه خوانده، همچنان گفته اند که همچون حملات همیشه باعث قربانی شدن غیرنظامیان در کشور شده است.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور، نیز این حمله موتر بم، را محکوم کرده و گفته است: «در همچو رویدادها تنها افغان‌ها قربانی می‌شوند و این تلاش بیگانه‌گان برای رسیدن به اهداف شان است.» 

شش درک از جمله ساحات مزدحم و تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر کابل می‌باشد که از این پیش نیز نقاط مختلف این منطقه گواه انفجارها بوده است که در بیشتر حالات غیرنظامیان قربانی همچو حوادث شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل