خبرهای تازه

وقوع ۳ انفجار در شهر کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حوالی ساعت ۸:۱۰ صبح امروز(پنجشنبه، ۳ اسد) دو انفجار پی‌هم در چهاراهی ملی‌بس در ساحه مکروریان اول از مربوطات ناحیه شانزدهم شهر کابل رخ داده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله میگوید که انفجار نخست توسط یک فرد مهاجم، سوار بر موترسایکل، بالای یک موتر نوع کاستر که حامل کارمندان وزارت معادن و پطرولیم بود صورت گرفته است.

در همین حال، آقای رحیمی، می‌افزاید که لحظات بعد از انفجار نخست، انفجار دومی نیز در این محل رخ داده است.

 سخنگوی وزارت داخله، می‌گوید که در این انفجارها، پنج تن کشته شده و ده تن دیگر هم زخم برداشته اند، که در میان زخمی‌ها و کشته شده‌گان، کودکان و زنان نیز شامل اند، اما گفته می‌شود آمار تلفات و زخمی‌های این رویداد در حال تغییر است.

از سویی هم، وزارت داخله وقوع انفجار سومی در ساحه دسپیچری در مربوطات ناحیه نهم شهر کابل را نیز تأیید میکند، اما این که چه مکانی هدف این انفجار بوده است تاکنون روشن نیست.

با این حال، داکتر وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت می‌گوید که تاکنون ۱۰ کشته و ۴۱ زخمی از اثر انفجارهای امروز در شهر کابل، به بیمارستان‌های شهر انتقال داده شده اند. آقای مایار می‌افزاید که امکان تغییر در ارقام تلفات وجود دارد.

ریاست جمهوری، در یک خبرنامه این انفجارها را محکوم کرده و آنرا حملات «وحشیانه» در برابر شهروندان کشور عنوان کرده است.

هم‌زمان با این، طالبان با نشر خبرنامه‌ی مسئولیت انفجار موتربم، در ساحه دسپیچری از مربوطات ناحیه نهم شهر کابل را به عهده گرفته اند. 
در خبرنامه طالبان آمده است که این انفجار بالای کاروان نیروهای خارجی صورت گرفته است که در نتیجه آن خسارات هنگفت مالی و جانی به نیروهای خارجی وارد شده است.اما، این گروه دست داشتن شان در انفجارهای پی‌هم در ساحه مکروریان اول شهر کابل را رد کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل