رویداد های اخیر

ویلسن: طالبان را برای عدم پایبندی به توافق دوحه تحت فشار قرار می‌دهیم

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۰, ۱۳۹۹)

ایالات متحده امریکا طالبان را از بخاطر دوام خشونت های شان زیر فشار قرار می دهد.

راس ویلسن شارژدافیر سفارت امریکا در کابل در گفتگویی وِیژه با آریانانیوز میگوید که گروه طالبان بر بنیاد توافقنامه صلح امریکا عمل نکرده و خشونت ها را کاهش نداده اند. ازین رو زیر فشاد ایالات متحده امریکا قرار خواهد گرفت.

وی همچنان تاکید می کند که امریکا برای بازگردادن سرمایه ها از جیب مفسدان در کشور یکجا با دولت افغانستان کار میکند.

آقای ویلسن میگوید: “طالبان بر بنیاد تعهد که با ما در ۲۹ فبروری کرده بودند عمل نکرده اند. ما به گونه مکرر از طالبان خواستیم که خشونت های شان را کاهش دهند. متاسفانه تلاش های ما و تلاش های سازمان ملل موفق نشد. و ما طالبان را از بهر این موضوع زیر فشار قرار می دهیم. این برای موفق شدن این روند صلح و برای موفق شدن این کشور مهم است.”

خروج نیرو های امریکایی از افغاستان و سیاست خارجی رییس جمهوری تازه امریکا در قبال افغانستان بخشی دیگر از این گفتگو بود.

آقای ویلسن هر چند در مورد سیاست خارجی رییس جمهوری تازه این کشور چیز نگفت اما خروج سربازان این کشور را از افغانستان بر بنیاد شرایط اعلام کرد.

به گفته وی: “نیروهای امریکایی و نیروهای ایتلاف به عنوان نیروی ذخیره باقی می ماند. مساله خروج که قبلا از سوی ایالات متحده امریکا اعلام شده بر بنیاد شرایط خواهد بود.”

در حالیکه حکومت افغانستان پیش از نشست ژنو از ایجاد کمیسیون تازه مبارزه با فساد خبر داد، کاردار سفارت امریکا در کابل می گوید که برای امریکا و دیگر کشورهای کمک کننده نتیجه چشمگیر مبارزه با فساد از سوی حکومت افغانستان مهم است.

آقای ویلسن می‌افزاید: “ما با مقام ها روی بازگردادن سرمایه و مجموعه چیدمان کار میکنیم که اگر کسی از سرمایه های عامه به نفع شخصی خودش استفاده کرده باشد باید آن سرمایه ها باز گردانده شده و به جای درست آن گذاشته شود.”

کار دار سفارت امریکا در کابل همچنان گفته است که برنامه را برای شنیدن صدای های مردم نسبت به صلح به راه انداخته است که تاکنون با خبرنگاران، تجارت پیشه ها، اعضای پارلمان و سامان های جامعه مدنی گفتگوهایی داشته است. و قرار است با گروه های دیگر نیز این برنامه زیر نام نشست شنیداری بر گزار شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل