اخبار ساحوی

پاسخ رد خدام به فیصله حکومت: والی باقی می مانم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبدالکریم خدام در واکنش به فیصله اخیر حکومت وحدت ملی امروز طی کنفرانس مطبوعاتی برکناری اش از مقام ولایت سمنگان را رد کرده و تاکید کرد تا فیصله رهبری حزب جمعیت بعنوان “والی” باقی خواهد ماند.

آقای خدام طی نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: “این فیصله را قبول نداریم و منتظر فیصله رهبری حزب جمعیت و قومای ترکمن هستم.”

این مقام پیشنی سمنگان که در جمع پنج والی برکنار شده است به نمایندگی از معاونش، داکتر ضیا، نیز افزود: “تا فیصله رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، مردم ترکمن و سمنگان من و داکتر صاحب ضیا، معاون ولایت، به کار مان ادامه میدهیم.”

پس از رد شدن تصمیم  برکناری حکومت از سوی عطا محمد نور، والی پیشین بلخ، این دومین والی است که از فیصله حکومت مرکزی سرپیچی کرده و تصمیم نهایی در موردش را به رهبری حزب جمعیت موکول میکند.

از برکناری عطا محمد نور، والی پیشین بلخ، حدود دو ماه میگذرد اما با وجود چندین جلسه میان هیئت مذاکره کننده جمعیت و حکومت این مسئله لاینحل باقی مانده است.

صلاح الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز با نشر اعلامیه ای در صفحه فسبوکش خبر داده که این حزب به زودی موقف اش را در قسمت برکناری آقای خدام اعلام میکند.

آقای ربانی نوشته است: “جناب آقای عبد الكريم خدام والی محترم سمنگان و عضو شورای رهبری جمعيت اسلامی افغانستان، از شخصيت های محترم قوم شريف تركمن و شخصيت ﺑﺎ تجربه و كار فهم است.”

اداره ارگان های محلی ناوقت روز گذشته، شنبه، ۲۸ دلو، از تغییر و تبدیل والیان ولایات سمنگان، لوگر، بادغیس، میدان وردک، کندز و لغمان خبر داد.

براساس پیشنهاد این اداره، به جای اقای عبدالکریم خدام، عبداللطیف ابراهیمی بحیث والی سمنگان تقرر یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل