خبرهای تازه

پافشاری آمریکا برای رهایی زندانیان از سوی حکومت افغانستان و طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ایالات متحده آمریکا پافشاری میکند تا دو طرف موقف شان را از بهر رهایی زندانیان در افغانستان تغییر دهند.

وزیر خارجه آمریکا می گوید که واشنگتن به اعمال فشار بر طرف‌ها ادامه می‌دهد تا به موضع‌گیری‌شان پایان دهند و گفت‌وگوهای عملی را برای رهایی زندانیان آغاز کنند.

مایک پمپیو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفته است: “ما همچنان به فشار های خود بالای طرف ها ادامه می دهیم تا موقف گیری شان را متوقف سازند و گفتگوهای عملی را از بهر رهایی زندانیان آغاز کنند. ایالات متحده راه را برای افغان ها باز کرده است تا به دور میز مذاکره حاضر شوند و درباره آینده کشورشان تصمیم گیرند. ما با شما هستیم و همکاری خواهیم کرد. این فرصت را از دست ندهید.”

پس از امضای توافق نامه صلح میان آمریکا و طالبان ، ظرف ۱۳۵ روز شمار نیروهای آمریکایی به  ۸۶۰۰ تن کاهش می یابد و ظرف نه ماه دیگر در صورت که طالبان به تعهدات شان عمل کنند تمامی نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک خواهند گفت.

دونالد ترمپ رییس جمهور آمریکا میگوید: “پرسش بزرگی در مورد تمام اوضاعی افغانستان است، ما بسیار به خوبی با تمام طرف ها کنار آمدیم. ما باید مردمان مان را دوباره به خانه بیاوریم. سر انجام ما باید آنجا را ترک کنیم، نمی خواهیم به ۲۰ سال دیگر یا صد سال دیگر در آنجا باشیم. نیرو های مان را بر می گردانیم.”

حالا که توافق نامه صلح با طالبان امضا شده است. جنگجویان طالب حملات شان را بر مواضع نیروهای امنیتی از سرگرفته اند چیزی که انتقاد وزیر خارجه آمریکا را بر انگیخته است.

مایک پومپیو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، گفته است: “تشدید خشونت در بخش‌هایی از افغانستان در چند روز گذشته غیر قابل قبول است. بدون شک خشونت‌ها باید فوراً برای دست‌یابی به صلح کاهش یابد. می دانم که مسیر صلح و راه پیشرو دشوار است.”

در همین حال به تازگی رییس جمهور غنی گفته است که هیچ تعهدی برای رهایی پنج هزار زندانی طالب ندارد و رهایی این زندانیان از صلاحیت آمریکا نیست. ولی رهایی این زندانیان می تواند در گفتگو های میان افغانی به بحث گرفته شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل