رویداد های اخیر

پاکستان ادعای صالح در باره حمایت از طالبان را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۵, ۱۴۰۰)

پاکستان ادعای اخیر امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان، مبنی بر اینکه اسلام آباد به قوای هوایی افغان هشدار داده تا بر ضد طالبان در نزدیکی سرحد آن کشور در کندهار حملات هوایی راه اندازی نکنند رد کرده است.

وزارت خارجه پاکستان امروز (جمعه، ۲۵ سرطان) در یک اعلامیه گفته” که چنین اعلامیه‌ها تلاش‌های صادقانه پاکستان را برای حل مشکل افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها تضعیف میکند.”

صالح بامداد امروز گفت که نیروهای هوایی پاکستان به نیروهای هوایی افغان هشدار داده که هر گونه اقدام برای راندن طالبان از سپین بولدک با واکنش اسلام آباد روبرو خواهد شد.

صالح در این باره افزود:” قوای هوایی پاکستان در مناطق مشخص از طالبان حمایت نظامی میکنند.”

صالح اظهار داشت که به هواپیماهای کشور هشدا داده شده است تا از سپین بولدک ۱۰ کیلومتر دور باشد تا با موشک‌ها روبرو نشود

وی گفت:” افغانستان بسیار بزرگ است تا بلعیده شود.”

پس از این اظهارات صالح وزارت خارجه پاکستان در یک اعلامیه گفته” طرف افغان  اراده خود را برای راه اندازی عملیات هوایی در داخل خاکش اش، در چمن، به پاکستان ابراز کرده است. پاکستان به این پاسخ حکومت افغانستان که در خاک خود عملیات کند جواب مثبت داده است.”

اعلامیه افزوده” با وجودیکه عملیات نظامی در نزدیکی سرحد در اصول بین المللی پذیرفته نشده است . پاکستان در داخل خاکش اش برای حفاظت سربازان و مردم خود آمادگی‌های لازم اخذ میکند.”

پاکستان افزود که به حق حکومت افغان در باره راه اندازی عملیات در قلمرو تحت حاکمیت اش اعتراف میکند.

در اعلامیه حکومت پاکستان آمده ” قوای هوایی پاکستان با قوای هوایی افغان ارتباط نگرفته است .”

اما صالح در پاسخ به این اعلامیه گفت:  “بیش از ۲۰سال که پاکستان از وجود شورای کویته یا حضور رهبران هراس‌افگن طالب را در خاک خود انکار کرده است.”

صالح افزوده”کسانی که با این طرح (پاکستان) چی افغان یا خارجی آشنا هستند و دقیقن می‌دانند که صدور اعلامیه انکار (از سوی پاکستان) فقط یک پاراگراف از پیش نوشته شده است.”

این در حالی است که دو روز قبل جنگجویان گروه طالبان ادعا کردند که گذرگاه سپین بولدک را تصرف کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل