اخبار ساحوی

پاکستان استخبارات هند را به دست داشتن در انفجار مرگبار مستونگ متهم کرد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۴۰۲)

شمار قربانیان انفجار بزرگ در مسجدی در پاکستان در روز شنبه به ۵۹ نفر افزایش یافت و دولت سازمان استخباراتی هند را به دست داشتن در آن متهم کرد.

به گزارش رویترز، انفجار روز جمعه در مسجدی در مستونگ در ایالت جنوبی بلوچستان توسط یک بمب‌گذار در نزدیکی موتر پولیس در ساحه ای که مردم برای برگزاری مراسم تجلیل از میلاد حضرت محمد (ص) جمع شده بودند، رخ داد.

مقامات پاکستانی بارها ادعا کرده اند که هند از گروه های خشن در پاکستان حمایت می کند – ادعاهایی که هند همیشه آن را رد کرده است.

سرفراز بوگتی، وزیر داخله پاکستان به رسانه ها در کویته، مرکز بلوچستان گفت: «نهادهای ملکی، نظامی و همه نهادهای دیگر به طور مشترک علیه عناصر دخیل در بمب گذاری انتحاری مستونگ حمله خواهند کرد.»

وی گفت: «سازمان استخباراتی هند در این حمله انتحاری دست داشته است». او جزییات یا شواهدی در مورد این ادعا ارائه نکرد.

وسیم بیگ، سخنگوی اداره صحت ایالت بلوچستان، گفت که از روز جمعه هفت نفر دیگر در شفاخانه جان خود را از دست داده اند که باعث افزایش تلفات شده است، و افزود که وضعیت بیماران بیشتری همچنان وخیم است.

دومین حمله روز جمعه به مسجدی در شمال خیبر پختونخوا دست کم پنج کشته برجای گذاشت. پولیس روز شنبه گفت که DNA مهاجم انتحاری را برای تجزیه و تحلیل ارسال کرده است.

هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. افزایش حملات شبه‌نظامیان در ایالت‌های غربی پاکستان بر آمادگی‌های انتخاباتی و کمپاین مردمی در آستانه انتخابات سراسری جنوری سایه افکنده است، اما تاکنون این حملات بیشتر نیروهای امنیتی را هدف قرار داده است.

تحریک طالبان پاکستان که مسئول برخی از خونین ترین حملات در پاکستان از زمان تشکیل این گروه در سال ۲۰۰۷ است، مسئولیت انفجارهای روز جمعه را رد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل