رویداد های اخیر

پاکستان اشرف غنی را متهم به اظهارات بی‌اساس و غیرمسوولانه کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۰)

وزارت امورخارجه پاکستان امروز دوشنبه (۲۷ثور) دریک اعلامیه نگرانی اش را در اعتراض به اظهارات اخیر رییس جمهور غنی ابراز داشته است و غنی را متهم به اظهارات بی اساس غیرمسوولانه کرده است.

وزارت خارجه این کشور همچنان سفیر افغانستان را در اعتراض به اظهارات ضد پاکستانی بی‌اساس مقامات این کشور احضار کرده است.

دراین اعلامیه آمده است که:” اسلام آباد در گفتگوی قاطع با سفیر افغانستان، نگرانی‌های جدی خود در مورد اظهارات غیرمسوولانه و ادعا‌های بی‌اساس اخیر از سوی رهبری افغانستان را به طرف مقابل منتقل کرده است. اینگونه اظهارات غیرمسوولانه و اتهامات بی‌اساس فضای اعتماد بین پاکستان و افغانستان را تخریب کرده و دو کشور برادر را متضرر می‌کند.”

وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد:” این اظهارات به منزله نادیده گرفتن نقش سازنده پاکستان در تسهیل روند صلح افغانستان است.”

در اعلامیه از طرف افغان خواسته شده است تا به طور موثر از راهکار‌های موجود از جمله “پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی” (APAPPS) برای رسیدگی به همه مسایل دو جانبه استفاده کند.

این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که اشرف غنی چند روز قبل دریک گفتگو با مجله اشپیگل آلمان گفته بود پاکستان یک سیستم پشتیبانی سازمان یافته را اجرا کرده است و از طالبان حمایت می‌کند، وی مدعی شد منابع مالی طالبان در پاکستان هستند و استخدام هراس‌افگنان طالبان در کشور همسایه صورت می‌گیرد.

آقای غنی همچنان خاطرنشان کرد که:” جنرال قمر باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان هنگام بازدید از کابل، به او اطمینان داد که احیای رژیم طالبان “به نفع کسی در منطقه، به ویژه پاکستان نیست”.

Trending

خروج از نسخه موبایل