رویداد های اخیر

پاکستان: افغانستان نباید در وضعیت کنونی فراموش شود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۸, ۱۴۰۱)

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، گفته که افغانستان نباید از منظر منطقه ای دیده شود، بلکه باید به عنوان یک “مسوولیت مشترک و جمعی” دیده شود.

قریشی که در یک سمینار در باره افغانستان سخنرانی میکرد گفت: “بی ثباتی در افغانستان پیامدهای منفی برای کل جهان خواهد داشت.”

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تایمز پاکستان قریشی از جهان خواسته که افغانستان را در وضعیت کنونی فراموش نکند.

او در این باره گفته” شکست یک گزینه نیست. اگر جامعه جهانی بار دیگر در افغانستان شکست بخورد، منجر به هجوم جدید پناهجویان، افزایش فضای تروریزم و افزایش قاچاق مواد مخدر خواهد شد.”

وی ابراز امیدواری کرده که افغانستان با کمک کشورهای منطقه و شرکای بین المللی بار دیگر به کشوری مهم در زمینه صلح و ثبات منطقه ای، تجارت، اقتصاد و ارتباط منطقه ای مبدل شود.

وی گفت: “وظیفه فوری که جامعه جهانی به طور عام و کشورهای منطقه به طور خاص باید روی آن تمرکز کنند، ایجاد ثبات در کشور است.”

 قریشی افزود:” علاوه بر نیاز فوری برای جلوگیری از یک بحران انسانی در افغانستان، ما باید روی پروژه‌های زیربنایی و ارتباطی بلندمدت در افغانستان نیز تمرکز کنیم.”

وزیر خارجه پاکستان گفته که در باره پروژه‌های مهم با افغانستان کار میکند

او گفت: “ما با افغانستان در مورد پروژه‌های مهم زیرساختی و اتصالی کار میکنیم و همچنان در باره یک رویکرد تسهیل‌کننده برای کمک به جابجایی آسان مردم و کالاها در مرزها و افزایش ظرفیت نهادهای افغانستان کار می‌کنیم.”

Trending

خروج از نسخه موبایل