Connect with us

رویداد های اخیر

پاکستان: امارت اسلامی باید امنیت مناطق سرحدی را تامین کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه پاکستان از امارت اسلامی می خواهد، امنیت مناطق سرحدی با پاکستان را تامین و علیه گروه‌های تروریستی ضد آن کشور اقدامات سختگیرانه انجام دهد.

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که گروه‌های تروریستی با مصوونیت از خاک افغانستان فعالیت‌های خود را درخاک پاکستان افزایش داده اند.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان هم گفته شده که اسلام آباد به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام دارد و به همکاری نزدیک با افغانستان برای تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها آماده است.

در خبرنامه آمده “فعالیت‌های تروریستی در امتداد سرحد با افغانستان علیه پاکستان افزایش داشت و در آن نیروهای امنیتی ما هدف قرار می‌گرفتند، ما بارها از دولت افغانستان خواسته بودیم امنیت سرحدات را تامین کند تا تروریست‌ها نتوانند با مصونیت از خاک افغانستان علیه پاکستان حمله انجام دهند، اما متاسفانه گروه‌های تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان به حملات خود به پوسته‌های سرحدی ادامه دادند”.

وزارت دفاع ملی اما این ادعا پاکستان را رد کرده و گفته این وزارت به تعهد اش پابند است و هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورهای جهان به ویژه همسایگان افغانستان نیست.

عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی، در این باره گفت: “رهبری وزارت دفاع بارها این اعلام را نمود که از خاک افغانستان بالای هیچ کشوری به ضرر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد یعنی ما تمام خاک خود را در کنترول خود داریم و در رابطه به مردم خود کشور خود و سرحدات خود بی تفاوت نیستیم و این اجازه را به هیچ گروه اخلال گر نمی‌دهیم و به این چیزیکه رهبری وزارت دفاع اعلام کرده همیشه متعهد بود همیشه صادق بوده و به هیچ کس هم اجازه نخواهد داد در کل این چیزی را که پاکستان ادعا کرده ما رد می میکنیم.”

حملات دیروز پاکستان با واکنش های تند جهانی داخلی و خارجی مواجه شد.

وزارت خارجه کشور سفیر پاکستان در کابل را برای پاسخگوی احضار کرد.

امارت اسلامی به اسلام آباد هشدار داده تا جلو تحرکات نظامی اش در افغانستان را بگیرد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین نوشت حمله پاکستان به خاک افغانستان نقض قوانین بین المللی است.

هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان در اعلامیه از این عمل پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

سازمان عفو بین الملل و وزارت دولت بریتانیا در امور پناهندگان نیز این حملات را محکوم کردند.

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در نشست شش جانبه در ازبیکستان اشتراک کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

حمیدالله اخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی جهت ملحق شدن به دهلیزی شش جانبه، روزگذشته (سه‌شنبه، ۴ثور) در رأس یک هیئت به ازبیکستان سفر کرد و در نشست شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و ازبیکستان اشتراک کرد.

هیئت افغانستان با هیئات کشورهای دیگر در این نشست، در باره توسعه انتقالات از مسیر دهلیز شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و اوزبیکستان بحث نمود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که در حاشیه این نشست سرپرست این وزارت با معینان وزارت ترانسپورت روسیه و بلاروس نیز دیدار نموده است.

همچنان سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با معینان وزارت ترانسپورت کشورهای روسیه و بلاروس در باره گسترش انتقالات ترانزیتی میان افغانستان و روسیه، افغانستان و بلاروس و فراهم شدن تسهیلات ترانسپورتی گفتگو کرده است.

این وزارت افزوده است که سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی با وزیر ترانسپورت و نماینده خاص رئیس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان نیز دیدار دوجانبه داشته و در باره گسترش انتقالات ترانسپورت جاده‌ای میان دو کشور گفتگو نموده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!