رویداد های اخیر

پاکستان برای پناهجویان افغان کارت شناسایی هوشمند توزیع میکند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۰)

پاکستان میگوید که به همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان  برای بیشتر از ۱،۴میلیون پناه‌جوی افغان کارت‌های هوشمند شناسایی توزیع میکند.

روند توزیع این برنامه توسط محبوب سلطان، یک وزیر ایالتی آن کشور، و مقام‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان در اسلام آباد، پایتخت پاکستان گشایش یافت.

در جریان این روند افغان‌های که کارت‌های شناسای دارند با کارت‌های هوشمند تبادله خواهد شد.

نوریکو یوشیدا، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان در پاکستان در این باره گفت “تبدیل استاد و تاییدی آن یک قدم مثبت برای همه است، این اقدام به پناه هنده‌گان اجازه خواهد داد تا به خدمات آسان و سریع بشمول مکاتب، شفاخانه‌ها و بانک‌ها دسترسی داشته باشند.”

یوشیدا افزود که در جریان این روند مهارت‌ها، سطح تعلیم  و شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز ثبت خواهند شد تا زمینه برای دسترسی به خدمات تحصیلی، صحی  و دیگر خدمات در افغانستان و پاکستان مساعد شود.

محبوب سلطان وزیر ایالتی پاکستان در این باره گفت:” پاکستان از چهار دهه به اینسو از پناه جویان افغان میزبانی میکند و از در جریان ده سال گذشته در روند تاییدی اسناد تغیرات گسترده آمده است. این مهم است تا معلومات پناه‌جویان افغان را بروز کنیم تا در مورد وضعیت آنها بیشتر بدانیم.”

او در این باره افزود:” در حالیکه این کشور از طولانی ترین روند پناه جویان میزبانی میکند، پاکستان تلاش میکند از این پناه جویان حفاظت کند، برای جامعه بین المللی نیز مهم است تا در این باره همکاری کند و مسوولیت خود را ادا کند تا یک راه حل را دریابیم.”

این مقام ‌پاکستانی از همه دارنده‌گان کارت شناسایی‌ پاکستان خواسته تا در این روند اشتراک کنند.

وی افزود که همه تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

به اساس معلومات حکومت پاکستان ۶۰۰ کارمند بمشول کارمندان کمیساریای سازمان ملل در روند توزیع کارت‌های هوشمند در سراسر پاکستان استخدام شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل