رویداد های اخیر

پاکستان خواستار خروج مسوولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۸, ۱۴۰۰)

حکومت پاکستان امروز (یکشنبه، ۸حمل) گفته است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید به شیوه‌ای مسوولانه انجام شود تا از “خلا” جلوگیری شود.

زاهد حافظ چودری، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، گفته است که پاکستان معتقد است “خروج نیروها باید منظم و مسوولانه باشد تا “خلا ایجاد نشود.”

این درحالی است که دو روز قبل (جمعه ، ۶حمل) طالبان از تاخیر در خروج سربازان امریکایی هشدار دادند و افزودند که در صورت هر نوع بهانه مسوولیت به دوش جانب مقابل خواهد بود.

آقای جودری گفته است که :”پاکستان همیشه تایید کرده است که هیچ راه حل نظامی برای جنگ در افغانستان وجود ندارد.”

وی افزوده است: “ما از گفتگوی فراگیر و همه شمول میان احزاب افغانستان برای حل اختلافات شان حمایت کرده ایم و “پاکستان معتقد است که روند دوحه فرصتی تاریخی برای دستیابی به چنین راه حل سیاسی پایدار فراهم میکند.”

این در حالی است که دو روز قبل رییس جمهوری امریکا گفته است که مهلت اول ماه می برای خروج نیروها از افغانستان به دلایل فنی عملی نیست.

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، که روز گذشته در نخستین کنفرانس خبری از زمان آغاز به کارش در کاخ سفید سخنرانی میکرد گفته است که “خیلی دشوار” است که مهلت اول ماه مه برای خروچ نیروهای این کشور از افغانستان “به دلایل فنی” عملی کرد،اما وی تاکید کرد که کشورش قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

Trending

خروج از نسخه موبایل