اخبار ساحوی

پاکستان سیاست دو پهلو را دنبال می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پاکستان نسبت به افغانستان سیاست دو پهلو را دنبال می کند و با افغانستان صادقانه همکاری نمی کند. این مطلب ازسوی مقام های محلی درکندهار دریک اجتماع چند صد نفری بزرگان قومی و علمای دینی ولایت های جنوبی کشور بیان شده است. این نشست که به هدف جلب همکاری علمای دینی برای تامین صلح برگزارشده است.

عبدالجمیل سپاند گزارشگر راېو- تلويزيون آريانا گزارش ميدهد:

این نشست که روزیکشنبه (۱۷ ميزان) درشهرکندهار برگزارشده بود درآن والیان و علمای دینی ولایت های کندهار ، زابل ، ارزگان ، هلمند ، نیمروز و دایکندی شرکت داشتند. دراین نشست اسدالله خالد رییس تنظیمیه زون جنوب و توریالی ویسا والی کندهار گفته اند پاکستان منبع اصلی صدور مشکلات به افغانستان است و به آتش جنگ درافغانستان دامن می زند. به گفته ی آنان ، پاکستان طالبان را تمویل می کنند و اسلام اباد سیاست دو پهلو را نسبت به افغانستان بازی می کند.

درعین زمان والیان ولایت های شرکت کننده نیز پاکستان را با الفاظ شدید مورد انتقاد قرار داده وبا لحن تند خواستار قطع مداخله پاکستان در امور داخلی افغانستان شدند.

بزرگان قومی و علمای دینی دراین نشست،عالمان دینی را مورد انتقاد قرارداده گفتند علما درزمینه محو بی دانشی تلاش لازم انجام نداده و نسبت به ضعف اقتصادی کشوربی تفاوتی اختیار کرده اند. علما هم چنان بیان داشتند که درحال حاضرهر دو طرف جنگ در افغانستان صلاحیت مصالحه را ندارند.

علمای دینی هم چنان از دولت خواستند که با ایجاد مدارس دینی مانع رفتن جوانان افغانستان برای تحصیل علوم دینی به پاکستان شود زیرا پاکستان ازاین جوانان برضد افغانستان استفاده می کند. علمای دینی از دولت و خارجی ها خواستند که در امور مربوط به مصالحه مداخله نکنند انها هم چنان کارهای انجام شده از سوی دولت را دراین زمینه تشریفاتی توصیف کردند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل